I denna ljuva vintertid....


Såhär jäkla "vesen" är jag just nu.....

Känner mig som en urvriden disktasa i hela kroppen. Fryser (är kanske inte så konstigt) samt har ont i varje led....
Det roliga är att jag ska jobba imorgon också så jag planerar att tillbringa resten av kvällen i den varma sköna sängen och bara dega....Vill INTE bli sjuk! Speciellt inte nu när Peter börjar jobba igen och jag blir ensam med barnen.

Skulle egentligen ha tagit en sväng till träningslokalen och repat in aerobicpasset men det lade jag ned tankarna på redan imorse. Tränade lite igår hemma i hallen. Det får gå som det går helt enkelt....Ska nog vara glad om jag lyckas genomföra ett träningspass överhuvudtaget....

Igår var jag och Stefan på jakt efter ett par skridskor till honom. Som vanligt är all vinterutrustning urväxt när det blir tid att plocka fram allt. Stefan, som tacksamt nog inte är så noga om han har splitternya grejer, kom på den goda idén att kolla på Second Hand så vi styrde kosan mot Röda Korset. Hittade inga skridskor men vi fick tag på ett par pjäxor som passade bra. 40 kronor kostade de. Lagomt pris för de ynka gångerna han kommer att använda dem innan han växer ur dem....



När vi hade inhandlat pjäxor så hade vi turen att stöta på Andréa och brorsan inne på ICA. Andréa sade att hon hade ett par skridskor som Stefan kunde låna och så var den saken också fixad. Lätt som en plätt.



Sedan munderade vi oss från topp till tå och for raka vägen till Tingevi och snörade på oss skridskorna. Jag har mina gamla kvar som jag köpte någon gång när jag gick i åttan-nian tror jag. De är störtsköna och faktiskt inte värst slitna fastän jag på den tiden använde dem ganska flitigt. Jag och brorsan var ganska ofta uppe i Svensbyn och spelade hockey med de äldre grabbarna om jag inte minns helt fel.
Tyvärr så tyckte inte Angelina att det var lika roligt på isen. Hon åkte ju inga skridskor men hon fick åka lite med mig. Peter kom med pulkan för jag tänkte att hon kanske tyckte det var kul. Men icke...Hon ville bara hem så efter en halvtimmes gnäll fick det vara nog. Vi åkte hem.
Stefan stannade kvar och åkte i ett par timmar till. Skönt för honom att komma ut lite. Han börjar bli väldigt rastlös nu och sa till och med igår att han ville att skolan skulle börja igen...Kors i taket!

På eftermiddagen roade jag mig med att kolla på en gammal Dance Aerobic-video med en holländare (tror jag) som läspade och pratade obegriplig engelska. Han var lite skum men stegen var väldigt roliga. Lite för avancerat för mig tror jag men det går ju alltid att få lite bra inspiration....

På kvällen kollade vi på Stjärnorna på slottet. Har tyvärr missat de två första programmen. Jag har följt serien slaviskt de andra gångerna som det har visats. Igår var det Staffan Schejas dag och om honom visste jag typ inget mer än att han var en bra pianist. Verkade lite tråkig men väldigt snäll och försiktig....Jonas Gardells protest mot fiolgnirkandet var nästan det skämmigaste jag har sett i svensk TV. Varför beter han sig som en treåring? Det måste fattas en hel del komponenter hos den mannen....Skönast är Janne "Loffe" Carlsson som bara tycker allt är lite småkul och trevligt. Han verkar också vara en oerhört snäll och genomtrevlig människa. Nu missar jag inte för allt i världen inte Gardells dag på slottet. Kan nog hända en hel del där....

Kvällens höjdpunkt var ändå Småkronornas match mot Slovakien. Vilken jäkla nagelbitare! Trodde nog att de skulle få oväntat motstånd men att domaren också ingick i det slovakiska laget var lite mera överraskande, Jag försöker oftast att inte vara enögd när det gäller domarinsatser men när det gällde den här domaren så gick det inte att blunda för alla fel som begicks. Att Sverige fick en man utvisad för hög klubba när det var en slovak som sopade klubban rätt i fejset på lagkompisen var verkligen höjden. Då trodde man inte att det kunde bli värre, men jodå...Sen rånade videodomaren Sverige på kvitteringsmålet också....
Som tur var så ger det här laget aldrig upp utan insåg att de var totalt överlägsna och såg till slut till att leverera. Helt rättvist. Nu ser jag väldigt mycket fram emot finalen mot Kanada, som förövrigt fick en ännu tuffare resa mot Ryssland.
Jag älskar det här lagets sätt att spela hockey. Helt osvenskt går de rätt på mål och skjuter och skjuter och skjuter i varje läge. Defensivt spelar de ibland otroligt på gränsen (att dribbla som siste back är inte alltid så bra) men det förhöjer bara njutningen när de lyckas. Ska bli synnerligen intressant att följa dessa spelare i framtiden. Magnus Pääjärvi-Svensson borde ha fått göra ett mål på i alla fall en av sina många inbrytningar på mål. Den första var solklar straff men det fattade inte domaren....


Lina busar vid frukostbordet

Eftersom jag ska jobba imorgon så får Angelina sova hos mormor inatt. Känns redan tomt efter henne men det ger mig en möjlighet att ta det väldigt lugnt ikväll.

Var och hämtade min bil hos Lasse idag. Den har stått där sedan julafton och jag var inställd på att det troligtvis skulle behövas startkablar för att få igång den. Inte min gamla bil inte. Den startade på första försöket! Men otroligt igenisad var den så det tog ett tag innan jag fick upp värmen....

Peter gruvar sig nåt alldeles otroligt för att börja jobba imorgon. Förstår honom. Det verkar som om kylan kommer att hålla i sig och det är nog inte helt kul att stå i elskåp och pilla utan vantar i -15 grader.
Angelina väntar på snö. Igår kväll tittade hon ut genom fönstret och såg att det hade kommit lite vitt och samtidigt gnistrade det av kylan. Hon sprang runt som en tok och skrek:
- Snö snö snö kommiit. Åka pulka morron.
Hoppas verkligen att det kommer lite snö snart så det inte blir en helt pulkfri vinter.....

Väldans va långt det här inlägget blev. Ni har väl tröttnat halvvägs antagligen så nu ska jag runda av. Sängen nästa och en lite bön att det ska kännas bättre imorgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback