Finbesök

Kände mig som tur var lite piggare idag och kunde i alla fall masa mig iväg till arbetet. Idag var vi en extra som jobbade eftersom E. också var där och då känns det genast lite lugnare trots att det var ganska mycket folk idag med. Blir att kunderna köper med hem mera när det är finare väder.
Kom faktiskt därifrån redan vid halv fyra och då ringde Frida och sa att hon och hennes kompis M. med barn var på gång hem till mig. Hann att handla litegrann och anlände samtidigt som dem till mitt hus.

Alltid roligt att få besök av Frida. Det var ju inte så jättelängesedan vi sågs sist men man får passa på när tillfälle ges. Eftersom det var så gött väder så passade vi på att vara ute med barnen så att de fick härja bäst de ville. De hoppade studsmatta och plaskade i poolen. M:s äldsta dotter E. gjorde en störtdykning men var lika glad för det. En vild liten illbatting det där. E:s tre månaders lillasyster var en aning lugnare och var helt tyst hela tiden....


Här äter vi underbart god mousse-tårta som E. gillade skarpt. Här sitter hon i vikarierande barnvakten Fridas knä och mumsar...


Vi tog ut katterna så de fick springa av sig lite. Här sitter "Lasses katt" i Peters famn och spanar...


Frida ville prompt mata katten med tårta...


Det är ganska trevligt att ha en vän som jobbar som säljare på OLW/Göteborgskex. Inte så bra för figuren dock....

När hela gänget hade åkt så grillade vi kyckling och till detta blev det tzatziki, grillade grönsaker samt sallad och för min del en iskall Corona. Blev nästan lite semester-stämning över det hela. Underbart!

Sedan var Angelina så himla trött och då blev det ett infernaliskt letande efter snuttefilten som sin vana trogen inte var där den skulle. Har bara en kvar nu så det blir lite panik när den är borta. Letade överallt i hela huset och var även över hos grannen och frågade efter den. Men nej....
Till slut hittade Peter den på det lilla taket över ytterdörren. Hon hade helt enkelt kastat ut den där genom fönstret. Hmmmm...busunge!

Har packat alla kläder som hon ska med sig till Sunne imorgon. Svårt det där eftersom vädret är som det är. Gäller att vara förberedd på allt. Ska lasta med cykeln också tänkte jag eftersom det är så bra vägar på campingen....
Nu har det gått upp för henne att hon ska åka och nu kan hon knappt bärga sig...Tänkt va tomt det kommer att bli!


Här är en bild från i förrgår. Lina gör sin egen marmeladsmörgås. Igår skulle hon ha flytande honung på ett rostbröd. Det blev en ganska komisk upplevelse. Brödet drog åt sig all honung som en svamp och sedan blev smörgåsen stenhård inom loppet av några sekunder. Bara att kasta alltihóp. Udda....

Nu börjar jag på allvar längta efter helgen. Jag och Peter drar nog ned tidigt till Götet för att riktigt ta vara på vår barnlediga helg. Vi tänkte försöka boka bord på Meze och få lite god grekisk mat innan konserten. Hoppas bara att jag inte blir lika mätt som sist bara....Då höll jag på att inte ta mig tillbaka till hotellet.....(berodde en del på att Peters GPS ine funkade heller)...

Läser på Aftonbladet att U2:s utrustning är försenad från Irland på grund av någon slags vägblockad...Inte bra...Hoppas att det inte betyder trubbel...hmmm...Det vore väl förbannat typiskt i så fall...

Äsch nu blir det sängen för imorgon är det som vanligt jobb igen....
Natti natt






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback