Första etappen-Kungshamn

Idag var det då dags för att åka på semester och vad vaknar vi till? Kallt (eftersom flera fönster stod öppna), ljudet av ösregn och vind. Då ville man bara spy kändes det som. Men eftersom det är semester så gäller det att hålla humöret uppe. Fortsatte att packa ned det sista och städade undan lite innan vi for. Det är alltid gött att komma hem till ett relativt städat hem eftersom man ändå har med sig tonvis med tvätt och annat bråte när man kommer hem. Är jag inte förutseende så säg?

Kom iväg vid tolvtiden och det spöregnade så jag var glad att jag slapp att golfa...

Anlände till stugan vid tre och den var helt lagomt rymlig med både toa, dusch och TV. Eftersom vädret var hyfsat drog vi iväg till Smögenbryggan och då bröt solen igenom. Härligt. Strosade en stund och tog en cappucino och glass på Skäret. För ovanlighetens skull så smakade den helt perfekt! Inte ofta som det händer....
Shoppade ingenting för det sparar jag till Göteborg, men Peter fick tag på ett par snygga shorts.

Slappade lite när vi kom tillbaka till stugan och kollade in sista setet av Wimbledon-finalen. Hejade på Roddick men det var ju så jämt att det aldrig tog slut.

Anna, Lennart, Linnéa och Stefan kom tillbaka från folkracebanan till slut och vi gick och käkade allihop. Struntade i tennisen. Fick se i restaurangen att Federer vann. Som vanligt....
Efteråt spelade vi minigolf och det var riktigt kuliga banor. Anna vann dock tyvärr med ett enda futtigt slag över mig. Buhu....Sånt gillas INTE!

Lina insisterade att sova högst upp i våningssängen och när hon till sist hamnade där så somnade hon ganska omgående. Hon har varit görsnäll hela dagen lilla kickan....

Upptäckte till mitt stora förtret att jag inte kunde ladda in bilder från kameran för Peter hade glömt minnesstickan och jag hade glömt sladden till mobilen- Nu får jag fixa detta imorgon istället. Har ju tagit massa kort som jag vill lägga upp ju.

Imorgon drar vi vidare till Götet och så får vi se om vi tar Liseberg imorgon eller på tisdag. Vädret verkar i alla fall att bli OK. Känner att jag har blivit sjukt beeroende av vädersajter på sistone....

Dagens Peter: Drog av en backspegel på en bil. En sådan där backspegel som sitter långt ut eftersom man har en otymplig husvagn bakom ska tilläggas. Spegeln klarade sig dock....

Dagens Angelina: Vi skrattade gott åt henne i bilen när de spelade "Svenne Banan" och hon hakade på och sjöng. Till sist hörde vi att hon sjöng "skala banan", men det lät lika roligt ändå....Dessutom envisas hon att kalla Peter för "pappa tomat", varför vet vi ej.....

Nej nu ska jag kolla vädret igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback