Hektisk helg...

Ja jisses..nu när det är sommar går allt verkligen på högvarv kan man lugnt säga. Igår orkade jag inte blogga så det får bli en liten resumé...

Var tidigt på jobbet och städade eftersom jag hoppade över detta på fredagkvällen. Det blev en hel del folk även igår och vi fick minsann jobba arslet av oss som vanligt. Det gick fin-fint men man är allt bra mör efteråt. Det hände en grej som jag blev så jäkla upprörd över men det ska jag skriva om i ett eget inlägg...
När jag och Bittan tog en smörgås i lugn och ro efter stängning så ringde Glennsan och frågade om jag kunde vara barnvakt åt Linnéa. Jag var helt slut men jag kunde inte gärna säga nej....

Han kom med henne strax efter sju och hon och Angelina busade runt. Kruxet är att vårt hem inte längre är anpassat efter en klåfingrig ettåring. Kattmaten var det första som hon hittade, fjärrkontrollerna next och så vidare. Jag sprang som ett snöre efter henne...


Angelinas bil var populär...


I mitt knä...

Vid halv tio-tiden hade tösera busat varandra trötta och när Linnéa hade hällt ut katt-mjölken och en hylla åkte i golvet och den rasade rakt över all kattmat och vatten och alltihopa låg i en enda röra i hela köket då var jag så sleten så jag tänkte: -Skjut mig!
När vi sedan skulle sova så verkade det gå bra till en början men efter lite bokläsning så började Linnéa att gallskrika. Provade att ge henne mer välling men NEJ den ville hon inte ha, Gick lite bättre när jag tog upp henne igen men när jag provade att lägga henne igen så var hon otröstlig. Just när hon skrek som värst så ringde naturligtvis Glenn och kollade hur det gick...Fick ju erkänna att det inte gick så bra då, men sa att det nog skulle ordna sig...men när ungen bara fortsatte att skrika och skrika så började jag ju undra.,.,,Angelina var ju också tämligen trött och det gjorde ju inte saken bättre direkt...
Jag sa till Stefan att det var lite konstigt att hon skrek så för förra gången gick det ju jättebra när hon var här.
-Men jag vet att morsan hade problem en gång också...fortsatte jag och plötsligt var det som om blixten slog ned, Jag tog av blöjan och naturligtvis....ungen hade ju en otäck och luktfri sörja i blöjan. Tro fan att ungen skrek! Det måste ha gjort jätteont när hon låg ned, Det mest störande är att morsan gjorde precis samma sak en gång.,..,kände mig som världens sämsta barnvakt...hann knappt torka bort bajset och smörja in rumpan innan Linnéa sov gott. Så svårt var det...
Kunde i alla fall ringa och lugna Glenn....jaja alltid lär man sig något....
Angelina somnade för andra gången på två dagar i mitt knä framför TV:n....Jag stupade i säng efter att ha sett slutet av "Wild things".

Imorse vaknade jag av att grannens katt och en hankatt hade kuttrasju ute på gatan och skrek som stuckna grisar, Så jävla irriterande så jag tog med mig Linnéa, som också hade vaknat, ut och sjasade iväg dem. Chansade på att Linnéa skulle somna om och det gjorde hon som tur var.Nästa gång jag vaknade så var det Angelina som skrek. Linnéa hade sin vana trogen kastat sig över Lina och ¨var i full färd att dra henne i näsan.
Sedan var det full fart. Alla kattungar var vakna och körde sitt race ute i vardagsrummet, Angelina och Linnéa kivades om saker och stackars Peter som jobbade på Hillbillies till fyra inatt hade inte en chans att kunna sova...

Gick ut och märkte att det var ju riktigt varmt väder. Jag som hade klätt på ungarna ordentligt fick snabbt ta av dem igen....Glenn och Andréa dök upp och hämtade lilltjejen. Jag och Lina hoppade lite studsmatta och sedan fick jag äntligen klippa gräsmattan, Gött! Tvättade lite också och somnade sedan till lite i solstolen.

Vid femtiden for jag ut till golfbanan och mötte upp med Bittan, Morgan, C och J. Skönt att spela i sol för en gångs skull men idag var jag inte på hugget. Kände mig okoncentrerad och resultatet blev därefter. Var nära att göra en birdie¨på 17 men den stannade några centimeter ifrån...Bittan och C. spelade däremot bra...

Här kommer lite blandade bilder från de senaste dagarna...


De här vildarna är inte att leka med, De är ÖVERALLT!

'
Underbar bild av Angelina


Med munnen full av mat....


Det skulle ju regna lite idag också förstås...regnbåge på sniskan när jag kommer hem ifrån golfbanan,...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback