Hunnekukkevär....

Hemskt roligt uttryck som för övrigt min kära mor har lärt mig. Inget uttryck beskriver dessutom den här dagen bättre.
Efter att ha haft väldigt tur med vädret så kom regnet ikapp oss idag, och det med besked....

Skara Sommarland stod på schemat och det var bara att stuva ned badkläder, regnkläder och bita ihop.


Vi började med att åka tåget som går runt hela parken. Det bestämde Lina. Här försöker hon äta upp nappen...


Det bor förbaskat långa människor här i Skara....


Stefan drog upp Peter i Newton och båda blev väldigt väldigt blöta. Märk väl att det inte hade börjat regna än vid detta tillfälle. Efteråt åkte jag också dit. Blev betydligt blötare än i Flumeriden.


Angelina kör Convoy-Lastbilarna och är hur nöjd som helst. Här fick jag åka på flaket många gånger idag. Bälte var jag tvungen att ha på mig också....


Det fanns grävskopor här också....


Lina vågade faktiskt åka en karusell helt själv....Den här hade en otroligt rolig tuta så hon märkte väl knappt att jag inte var med....


Pappa och Angelina i vattenfallet.....


Vi tog badandet ganska omgående. Kallt som fasiken på land men behagligt i vattnet. Angelina frös ganska snart så jag och Stefan badade en liten stund och åkte några rutschkanor. Jag blir som tolv varje gång. Hemskt roligt!


"Men snälla då! Jag vill bada mera!" Det fick han medan vi andra gick och käkade mat...


Besökte typ Sveriges döaste köpcentra, Köpstaden. Bara "martens-krimskrams" och inget att ha. Stor skillnad från förra gången jag var här.


Angelina hittade en bil även här som hon ville åka


Peter och Stefan på väg upp i nya attraktionen Tranan.


Vågar man åka med något som ser ut såhär??? Stefan drog med mig oxå och den var väl helt OK, men ingen Balder direkt....


Peter söker skydd från regnet i lekstugan


Äntligen inne i den varma bilen igen! Fy va jag frös!!!


Ville åka in och titta på Varnhems kloster på vägen hem men det skulle precis stänga. Vi tar det imorgon istället. Lite kulturell får man allt vara när man är på semester.

Struntar antagligen i Sommarland imorgon för det verkar bli ännu pissigare väder då. Det får bli kyrkan och sedan tare vi vägen över Mariestad hem så vi kan shoppa lite i Karlstad innan vi återvänder till Årjäng. Nu har jag faktiskt lite hemlängtan faktiskt och börjar bli lite sliten. Tur att man har en veckas semester till....

Nu ska vi snart ta en tur ner till Skövde och få oss en bit mat. Skulle vilja testa relaxen på hotellet också. De har tydligen någon töntig 16-årsgräns där så Stefan kan inte hänga med....

Noterade i spegeln förut att jag faktiskt har fått färg i ansiktet under den här semestern...hur är det möjligt???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback