Karlstad-tripp med rundvisning

Idag sov vi ändå längre än igår och kom inte upp förrän 10. Nästan skandalöst faktiskt! Fick dock fart ganska omgående eftersom vi skulle åka till Karlstad och hälsa på min kära gamla gymnasie-kompis Petra.
Kom iväg vid tolv men det kändes som en evighet till Karlstad. Mycket trafik och fullt med totalstörda norrmän som kör som om det enda de vill är att dö.

Började vår tripp på Sommarlagret där jag skulle försöka hitta en ny matsalsmöbel. Hittade en jag kunde tänka mig men den skulle tydligen ta lika lång tid att få hem som den andra. Med andra ord:NEJ. När jag sa att jag inte ville ha något annat och inte ville vänta tills september så var det faktiskt inga problem att annulera beställningen och vi kommer att få handpenningen tillbaka- Så nu är det bara att börjas om ifrån början igen....

Den andra butiken vi besökte var Barnets Hus, Mest för att hålla Angelina på humör. Hon fick välja vad hon ville ha och hon valde ett paraply och en mugg. Inga dyra stora saker här inte....


Lekstugan utanför Barnens Hus var gör-rolig tyckte Lina.


Tommy ringde och ville ha en beach-volleyboll så vi tog en tur till Bergvik också och införskaffade en sådan. Inte lika mycket folk som sist som tur var.

Sedan bar det av till Herrhagen och efter lite snurrande så hittade vi fram till Petras nya lya.

En liten del av Pettys gigantiska kåk. Ett helt fantastiskt fint hus från 30-talet med så många rum att man kunde gå vilse....



Petra-gumman i egen hög person. Hon lagade otroligt god mat åt mig och Angelina. Tror att det var någon form av yoghurt/fetaostfyllda köttf'ärsbiffar som hon slängde på grillen och till detta klyftpotatis, sallad, hemmagjord aioli och tzatziki. Så himla gott!


Angelina har tagit kort på sig själv.


Jag blev sugen på en cigarett för jag har inte rökt på år och dag och vad händer...jo jag lyckas tända den i fel ände och kunde inte fatta varför det inte hände något när jag sög in....hmmm...


Efter en stund blev Angelina så trött så hon höll på att riva huset samt dra ut Petras gigantiska skosamling. Då var det dags att fara hem tyckte jag, Hoppas att det inte dröjer lika länge tills nästa gång vi ses....


Här är vi hemma igen och Angelina visar pappa sitt nya paraply...

Nu ska jag surfa runt lite och leta matsalsmöbler...
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback