Nattstädning...

Ja nuförtiden finns det ingen annan utväg för mig att hinna med något. Jag jobbar varenda dag och sedan är det ungar som ska ha mat, ungar som ska ha hjälp med än det ena än det andra, sedan är det en unge som vägrar att vara inne överhuvudtaget och som måste passas var tionde sekund så hon inte rymmer och sedan ska det tjatas på Stefan att han ska röja upp och sedan ska man natta Lina och sedan är det liksom inget mer kvar av dagen....
Så har det varit en längre stund nu så det ska bli riktigt gött med lite ledighet.

Har i alla fall fått en hel del gjort under sena kvällen. Efter många veckors uppskjutande så har jag faktiskt både strukit och fått upp gardinerna i de sista fönstrena i vardatgsrummet.


Bildbevis...jag måste köpa nya fönsterlampor också....

Jag har plockat ihop en mängd leksaker, dammsugit litegrann, hängt en tvätt, dammtorkat lite här och där, diskat och ändå känns det som en piss i havet. Har även kastat alla döda blommor och överväger att inte köpa nya förrän till hösten. Det är så jäkla varmt på övervåningen under sommaren så de dör även om man vattnar dem, vilket jag i och för sig sällan gör.....
Ska försöka komma iväg till IKEA och inhandla lite grejer att dekorera med. Funderar på att skippa gardiner i det lilla fönstret i vardagsrummet och sätta upp hissgardiner eller träpersienn. Det försvinner så mycket ljus när man har vanliga gardiner i det fönstret.

Väntar på matbordet så jag väntar snart ihjäl mig. Kan inte riktigt göra klart än förrän jag vet hur det ser ut och hur stort det är. Kommer det inte nu i mittan av juli så blir jag vansinnig! Hatar att vänta på saker hela tiden.

Idag har jag klippt mig igen. Inte för att jag var värst långhårig men det har känts lite tjockt i den här värmen och det är gött att ha det avklarat före semestern.


Kolla in revorna på hakan och halsen! Har ingen aning om vad som har hänt. Ser inte klokt ut i alla fall...



Rakad i nacken-precis som jag vill ha det. Mitt storkbett syns litegrann men det gör inget. Jag slipper ju se det.


Värsta klibbvädret har det ju varit idag och på jobbet var det som en bastu trots luftkonditionering och extrafläktar. Arbetsrocken satt som klistrad efter ryggen och det känns så jäkla ofräscht att gå omkring och vara svettig när man jobbar. Men det är ju inte så mycket att göra åt tyvärr. Det värsta är att man blir så himla trött i huvudet efter ett tag så det är lätt att man segar ner sig. Åskade gjorde det ju visserligen men efteråt blev ju luften ännu värre. Blev lite bättre framåt kvällen dock.


Gav mig den på att få det svalare i sovrummet så jag öppnade varenda fönster och vädrade ordentligt. Bytte sängkläder också för nu kändes de hemskt svettluktande de också. Fick faktiskt ned temperaturen avsevärt . Angelina somnade på två röda sekunder i alla fall....



Medan jag pratade med brorsan i telefon så fick de här två trollen tag på dammsugaren och roade sig med att testa den på varandra. Hysteriskt roligt hade de....


Pratade med pappa förut och imorgon ska han få komma til Karlstad och göra ultraljud på halsen. Skönt att han blev kallad så fort. Ska bli intressant att se vad det visar.....

Peter ringde förut och var rasande. Någon idiot hade snott hans Iphone mitt bakom ryggen på honom när han stod och pillade i ett elskåp. Telefonen låg i arbetsbussen som stod parkerad precis bakom. Det fanns inga människor där förutom en kille i 20-årsåldern som han fick tag i och rotade igenom hans väska men hittade inget. Jag sa till honom att han naturligtvis skulle ha kroppsvisiterat honom.
- Jag skulle ha nitat honom, tyckte Peter.
Folk är allt otroligt fräcka.....Jag fick i vilket fall som helst ringa och spärra abonnemanget så nu är jag den enda som har en mobil...och den ska jag inte släppa ur sikte....

Näe shit vad tiden går....nu måste jag nog sova några timmar innan det blir jobb igen....Kan sova till i alla fall åtta imorgon ....tror jag...

Till sist:
U2 fick bra rescensioner på premiären av sin världsturnè. Ska till Ullevi den 1:a augusti och se dem så det verkar lovande....Nu ska man bara hitta någonstans att bo.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback