Härliga sommardag!

Ja idag har jag ju varit ledig och om jag ska vara ärlig har jag inte fått en endaste vettig sak uträttad. Bara latat mig. Men det behövs å andra sidan ibland. Just nu så känns det som om man ska ta tillvara på ledigheten man får....

Strålande varmt väder vaknade vi i alla fall till. Angelina var jättepigg och försökte få upp mig i en timmes tid. Vid nio kapitulerade jag.
Smörjde in hela Angelina och sedan var det ut i trädgården som gällde.


Var en sväng uppe på OK och Angelina fick ett par solglasögon ocg en glass förstås!


Poolen fylldes med vatten och Angelina var inte sen att hoppa i.

Barnen lekte hela eftermiddagen medans jag och J. passade på att sola lite. Som tur var kom det några moln emellanåt för annars hade det blivit på tok för varmt. Är tacksam att Peter fixade parasollet till uteplatsen.

Tog en tur ut till pappsen och även Glenn med familj dök upp.


Två trollungar som har konsert på mitt gamla piano.


Ska passa Linnéa på lördag när Glenn och Andréa ska på kalas. Ska bli jättekul! De har ju lite barnpassning kvar att kräva av mig så¨det är väl lika bra att börja....

Angelina var dödstrött när vi kom hem men hade ändå svårt för att somna. Antar att det är för varmt. Hon somnade till sist i alla fall och idag sov jag själv "bara" i en timme.

Resten av kvällen har jag spenderat med att boka in semestern. Det blir en händelserik vecka vill jag lova och förhoppningsvis är vi hemma till stortravet. Göteborg (Liseberg), Borås (Djurparken) och Skara (Sommarland) ska avklaras. Sedan kan man ju hoppas att det är fint väder så kanske vi kan ta en tur med båten under andra semesterveckan.
I år har jag bara bokat hotell men det blev inte värst dyrt ändå. Med en Coop-hotellpremie-kupong och med Scandics finfina ICA-rabatt så får man nästan hotellrummen billigare än stugor. Ska bli så skönt att slippa städa själv, sova inknödda i våningssängar och ta med sig en himla massa extra grejer som vi gjorde ifjol. Blir betydligt mycket större plats i bilen. Dessutom får man ju också frukost på hotell. Bara det....
Nu hoppas vi naturligtvis på fint väder också men det blir det väl...???

Imorgon är det jobb igen men jag börjar inte förrän tio så lite sovmorgon får vi i alla fall....

Natt i natt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback