Midsommarafton i bilder...



Bröllopstårtan som Bittan gjorde



Smarrigt värre. Innehåller: hallonmousse, vit chokladmousse, bärkompott och sockerkaksbotten plus en massa färska hallon och jordgubbar också....




Midsommarvädret har anlänt med ösregn och hagel....


Uppe vid Ösjön väntade bland annat de här två flickorna. Angelina blev jätteglad när mamma hade tagit med lite fler leksaker och böcker.



Söta Beckisen


Drickat på kylning


Efter regn kommer solsken...nja inte riktigt men knotten kom....i mängder....


Dags för sill o potäter och annat smått o gott...



Inglasad altan är inte helt fel med svenskt sommarväder....


Jonas och Peter njuter av maten och diskuterar allehanda ting



Ulrika också


Angelina hjälper Jonas att få i sig den sista snapsen....Till och med jag fick i mig en....



Stefan åt godis istället


Sen fångade han en fisk


Huvtröjemänniskorna och Peter gav sig av i båten....


ooops...motorn på väg i men räddades i sista stund


Stefan hämtade en egen båt


En kopia av bröllopstårtan hade jag tagit med....


Lina ville såklart ha...

Peter använde hela spisen när han kokade kaffe


Små grodorna med partyhattar....


Spegelblankt och fint.


Stefan fortsatte att fiska



Jag har tydligen roligt....

Jag somnade redan vi halv elva när jag skulle lägga Linan. Boken jag läste föll ner i ansiktet på mig och sedan var det gonatt.

Vaknade vid halv nio med lite huvudvärk och ömmande nacke. Inget som inte två Ipren och lite cola kan avhjälpa. Sedan blev det till att röja bort och diska och städa....




Den där lyktan betedde sig lite mysko och vajade hysteriskt fast att det nästan inte blåste alls...


Stadig frukost


Vissa otrevliga dofter har tagit stugan i besittning och Peter tar sig med nöd och näppe ut...



Nu är vi hemma igen och ännu en midsommarafton är avklarad....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback