Mina ben är som trädstammar...

...för nu är det varmt på cafét om dagarna. Alltså lika med att mina ben svullnar och jag har skitont från vaderna och nedåt redan vid lunchtid. Inte kul....Har jag tur så får jag på mig mina andra skor när jag slutar. Det har hänt att det inte har gått faktiskt....

Ännu en dag med massvis av folk. Förstår inte varifrån alla kommer....jo okej då...väldigt många ifrån det västra grannlandet.
På förmiddagen var det väldigt hektiskt en stund. Jag hann knappt göra smörgåsarna innan de tog slut. Var dessutom så seg och trött och då är man inte på humör när tredje personen inom loppet av tio sekunder påpekar att kaffet är slut i den ena bryggaren när jag är i full färd att åtgärda problemet....Lite muttrande från min sida. Blev lugnare på eftermiddagen och då vaknade jag äntligen till...Så dags då...

Hade faktiskt stället klockan tidigt idag för att gå ut på en promenad men då vaknade Lina och jag orkade inte krångla och ta med henne. Det blev ett långt morgonbad med henne istället för motion.

Imorgon är det nationaldagen och då ska jag banne mig åka till Ö o B och skaffa en fasadflagga. Vår gamla har varit borta i två år och ingen ny har inhandlats, men imorgon ska jag flagga.
Det blir en niohålsrunda på förmiddagen också. Hade inte tänkt det egentligen men eftersom jag spelar så kasst just nu så känns det som om jag behöver lite mera träning inför tävlingen på söndag....

Sedan blir det att gå upp till Årjäng och kolla på kortegen. Peter fick nämligen en förfrågan från kommunen idag om han kunde tänka sig att slå på trumvirveln under paraden. Trodde aldrig att han skulle tacka ja, men tydligen....Höll på att skratta halvt ihjäl mig när jag fick reda på det. Det här kommer jag för allt i världen inte att missa. Erbjöd mig att försöka hitta en folkdräkt med knätofsar till honom men han avböjde...Nu försöker han att få med sig Stefan också så någon kan sköta bastrumman. Jag tvivlar dock på att Stefan orkar bära den där stora trumman ända ifrån kyrkan och upp till torget. Han orkar ju för fasiken kanppt gå i vanliga fall....

På kvällen får det nog bli en och annan öl till fotbollen. Har bjudit in brorsan och kompani. Kan nog bli en riktig trevlig nationaldag gissar jag....Hoppas att solen dyker upp också...

Lite annat:

Robin Söderling i final! Härligt! Hoppas att flytet håller i sig....

Stor artikel om Årjäng och "Kjells Lada" i NWT idag. Inte så positivt kanske men allt är faktiskt inte skit i Årjäng....Tycker att det är lustigt att alla politiker (utom en) som medverkar i intervjun skyller ifrån sig på vårt före detta kommunalråd. De var väl där och fattade besluten de också??? Eller sov de på mötena?
När det gäller de verksamheter som har fått lägga ned så tror ju jag att det är bullshit att allt beror på nybygget på torget. För tio år sedan gapade typ halva Storgatan tom på affärer och då stod det gamla torget kvar. Det där går upp och ned och jag tror att det är lätt att skylla på bygget som typ hela Årjäng avskyr...
Politikerna tog inte beslutet för att stjälpa Årjäng, det får man komma ihåg, även om slutresultatet inte blev som det var tänkt. Nu står i alla fall huset där och då får man hoppas att man i alla fall kan göra det bästa av situationen. Om tio år igen kanske det är fullt av hyresgäster och affärerna blomstrar igen....Vem vet?

Nu är det snart V på sexan. En serie som jag kollade på även när jag var liten på 80-talet. Tror jag ska kika lite idag med...

Angelina har kissat ner sina Nike-dojor så nu kör jag dem i tvättmaskinen. Håller tummarna för att de håller....

Trevlig fredagkväll allihopa....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback