Nationaldagsfirande

Får köra lite update eftersom jag inte har bloggat på hela helgen.

Nationaldagen började med en golfrunda med Bittan och Morgan. Alltid trevligt. Spelade en aningens bättre än i onsdags men långt ifrån bra.
Passade på att äta mat efteråt också och götta oss litegrann....


Morgan blundar och pratar i telefon samtidigt...På serveringen flaggades det också minsann....


Sedan var det bara att byta om och ge sig av på nästa aktivitet. Kortege från kyrkan upp till torget med Peter som trumslagarpojke. Hade tyvärr inga flaggor men det gick bra ändå...


Grönt och fint....


Soligt och fint ska det vara på nationaldagen. Solglajorna på!


Hemvärnet kom först i kortegen....


Min drummer boy.....Peter trodde att han var tvungen att spela hela vägen till torget, vilket jag fick veta av insatta källor att han INTE behövde göra. Jag berättade dock inte detta för honom så han stretade på all the way....haha



Angelina blev antagligen trött av det monotona trumljudet och somnade mitt under kortegen...


Linnéa var däremot pigg som alltid....



Hanne Hermansson sjöng så fint att man fick ståpäls men bäst var ändå årets ungdomstalare Alexander Thorin. Han höll ett positivt tal om hur han uppfattade att bo och leva i Årjäng. Gött att höra lite positiva tongångar också efter allt gnäll. Han poängterade att om man verkligen vill att saker ska hända så får man ta tag i det själv och kämpa. Bättre kan det inte sägas Alexander.



Vi struntade i jättetårtan och gick hem till oss och grillade istället....


En iskall öl i väntan på fotbollen satt inte helt fel....



Bättre sent än aldrig...till slut satt fasadflaggan på plats....Har bara tagit mig två år att fixa en ny sedan den gamla gick sönder...men men...jag fick flagga till slut....



Svenska flaggan är allt väldigt fin. Passar extra bra ihop med blå himmel.....



Maten färdig....


Sen blev ju inte fotbollsmatchen någon höjdare direkt så där dog nationaldags-stämningen en smula. Fattade inte varför inte Källström plockades av planen för jag tror inte att han gjorde ett rätt på hela matchen. Zlatan däremot var glimrande hela matchen och borde ha fått satt ett mål åtminstone. Nu är det nog tyvärr bye bye Sydafrika skulle jag tro om inte det blir några mirakulösa resultat framöver....
men trots allt...en himla bra nationaldag blev det....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback