Nattvaka...

Vaknade strax före tre och insåg att jag hade gjort det igen. Somnat när jag nattade Angelina fullt påklädd med ett hus som lyser som en fyr och en TV som står på. Det värsta av allt var att jag hade sovit fem timmar och det är ungefär vad jag brukar sova så nu är jag piggelin tyvärr. Nåja....det finns ju en del att göra här som jag skulle ha gjort i går kväll men jag misstänker att det kommer att bli en seg dag om jag inte somnar om....

Igår var det jobb igen och Angelina var för ovanlighetens skull pigg som en mört när jag väckte henne. Hon hade nämligen sovit i tolv timmar. Hon vaknade aldrig efter att ha somnat i vagnen på sommarfesten. Gött för henne.
Just nu är det minst sagt stressigt på jobbet och det känns lite som att man har en kamp mot klockan hela tiden. Så är det alltid de sista två veckorna innan sommarjobbaren kommer. Det är massor av fika-folk (misstänker att det inte blir mindre nu när dessutom skattepengarna kommer), massor av folk som ringer och buntvis med beställningar att ta hand om. Man är lite spak och minst sagt trött i huvudet när man kommer hem.

Idag hann jag hem och vända innan jag och Angelina kastade oss iväg till Töcksfors. Stefan skulle klippa sig och ville hellre skejta än att prova examenskläder. Jag fick med andra ord fria händer. Lika bra det för han hamnar bara inne på spelaffären i alla fall och brukar inte vara det minsta intresserad av att prova.
Hittade både det ena och det andra till allihop men jag orkar inte lägga ut bilder idag. Får bli imorgon.

Angelina bajsade blöjan full på Kapp Ahl och vimsiga jag hade naturligtvis glömt att ta med extra. Det gick bra utan för Angelina var duktig och sa till när hon skulle på toa. Tack för det! Sen hade vi nog lite tur att vi befann oss på Cubus just då och det var nära till en toalett....

Kom inte hem förrän efter åtta och då var det bara att få kvällsmat och natta. Hade glömt bort att det var DH idag så det grämde mig lite men ska Lina upp på dagis så måste hon ju få sova. Får kolla reprisen på söndag om jag kommer ihåg...

Idag blir det jobb igen och sedan student så det blir en ingen rast och ro...
Nu ska jag försöka somna om en stund....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback