Sjung om studentens lyckliga dar....

Ja nu har jag precis kommit hem ifrån sommarfesten och kollat in alla finklädda studenter. Det är i år tio år sedan jag själv tog studenten och det var härligt härligt. Jisses vilken fest det var den veckan, men jag förknippar också studenten med ont i fötterna. Hade köpt ett par skor som klämde så in i baljan att jag tog en taxi från vår studentfest på Jäger och åkte hem och satte på mig ett par sandaler medans taxin fick stå och vänta. Det värsta var att jag skulle ha samma skor till balen och det blev nästan samma visa då. Jag gick barfota hem den kvällen med balklänning och allt. Tur att jag åkte till Rhodos dagen efter för då kunde jag gå i sandaler en hel vecka efteråt. Det var det enda mina fötter pallade efter två kvällar i rad med skorna from hell....

Annars var det ljuvliga tider med mina två favvotöser från min gamla klass, Åsa och Petra. Åååhhh vad jag saknar dem emellanåt. Världens bästa brudar! Bor i Karlstad båda två men det är alldeles för sällan som vi ses tyvärr.....

Här kommer lite bilder från Sommarfesten....


Vi började med en fika utanför min arbetsplats där det var smälltjockt med folk. Angelina skulle först inte ha glass men sedan åt hon upp sin, min och Bittans glass....


Linnéa halsade välling på ett riktigt coolt sätt. Men hon tyckte allt att mjukglass var väldans gott oxå....


Barnvagnsmaffian samlad. Vi ockuperade typ hela trottoaren med vagnar....


Lina ville absolut se "raggarbilarna"så hon blev mycket nöjd när de äntligen kom....


Det här var min favorit. Hur fräck som helst.


Hann inte riktigt fram med kameran när Peters kusin Sandra gick förbi. Det är hon i grönt som går med killen med höga hatten....


Så himla kul att så mycket Årjängsfolk samlas på torget när det arrangeras saker. Tror att det var ännu fler folk i år jämfört med förra året. Sen hjälper det ju till att vädret var såpass bra också.

Angelina åkte en tur i karusellen med L. och började förstås att grina efter ett varv. Jag fick hoppa på och åka med och då blev det genast roligare. Sedan blev det störtgrinande när åkturen var slut. Det dröjde inte länge innan Angelina sov som en stock i vagnen....


Sandra igen....


Det började regna och Peter fick tejpa upp parasoller för att rädda mixerbordet,


Angelina tyckte att det var skönt att sitta i pappas knä en stund....


Stannade kvar och såg mode och frisyrvisningen. Lite svårt att se var det dock. Scenen skulle ha varit högre....

Lyckades faktiskt att släpa Angelina från vagnen till sängen utan att hon vaknade. Nu hoppas jag bara att hon sover tills imorgon bitti för hon ska på dagis imorgon också. Igår somnade hon inte förrän nästan halv ett och det funkar ju inte...

Stefan kom nyss hem och hade vunnit en massa nallar som han skulle ge Angelina. Sötis! Och i tid var han för en gångs skull också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback