Första doppet avklarat

Jäpp då var jag tillbaka igen. Igår blev det inget bloggande för jag låg totalt utslagen i en migränattack hela kvällen. Först trodde jag att det var för att jag hade varit i solen hela dagen men strack innan jag däckade totalt så kom jag på det: Det var den där satans fisken! Jag gjorde nämligen fiskgratäng igår kväll och huvudvärken slog ned som en blixt cirka en kvart efter jag hade ätit. Precis samma symptom som de andra gångerna. Blixtrande huvudvärk, nackont och till sist känns det som om jag vill spy. Allting bara snurrar och ingen Ipren hjälper. Det MÅSTE vara fisken. Det har bara hänt förut när jag har stekt fisk så det var därför jag inte tänkte på det. Hädanefter får någon annan laga fisk åt mig och jag håller mig utomhus under tiden....

Igår var jag ledig och då passade vi på att ta en tur till Sanda för att bada och sola. Jag brukar undvika Sanda för det brukar alltid vara så jäkla mycket folk där men den här gången trodde jag inte att det var någon risk. Mycket riktigt så var det inte värst mycket fok på den stora stranden. Jag tillhör skaran av människor som verkligen HATAR att visa upp mig i bikini. Har alltid gjort det,  till och med på den tiden som man var hyfsat normalviktig. Nuförtiden är det dubbel pina att visa upp fettvalkarna för en massa kända och okända personer. Men varje sommar så ställer jag trauma-exponeringen av bilringarna mot att vara likblek och väldigt väldigt varm och svettig hela sommaren och då vinner ändå alltid bikinin till slut.

Till min stora förvåning så var det faktiskt behaglig temperatur i vattnet och det gick utan problem att bada. Tur det för det var RIKTIGT varmt på land. Andréa och Linnéa dök också upp så vi fick sällskap.
Angelina vågade inte riktigt gå ut i vattnet först men efter en stund så släppte det. Att sitta och lata sig i solstolen var inte att tänka på mer än korta stunder men det kvittade med tanke på hur varmt det var. Hade glömt att smörja in ryggen så den var kraftigt röd och fin när jag kom hem och fina streck kors och tvärs efter bikini-BH:n hade man också....


Angelina är nöjd när hon har fått en Sandwich på serveringen....


Utsikt från serveringen.....


Linnéa sov en stund. Hon ville INTE bada och inte heller gå i sanden. Det tyckte hon var läskigt....


Rutschkanan skulle också provas...


Det är faktiskt väldigt fint i Sanda. Tror inte att jag har badat här sedan jag var liten faktiskt. Det enda jag undrar är varför ingen gör i ordning mer på stranden och krafsar bort massa pinnar och annat skräp....Så tycker jag att det ser ut på nästan alla badplatser nuförtiden....Väldigt synd....

På kvällen, efter en välbehövlig tupplur, lekte Angelina med Jonna. De körde runt som galningar på elbilarna och jag skrattade så jag nästan grinade. De är verkligen för söta de där två!

Nu ska det ju bli sämre väder så det kanske dröjer till nästa fina sommardag. Man får passa på att njuta när möjligheten finnes....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback