Hoppas att han valde Susan....

Ojojoj va utsliten jag känner mig just nu....gillar verkligen inte att klaga men nu är jag rätt trött.
Angelina är så jäkla förkyld och har gnällt i stort sett sedan jag hämtade henne på dagis men vill hon sova? Näe icke! När hon är på det där humöret så får man absolut INGENTING gjort. Jag gjorde ett tappert försök att klippa gräsmattan. Fick avbryta tre gånger för att trösta henne mellan gråtattackerna och till slut gav jag upp och tog med henne in. Nu är det en remsa på cirka tre meter som är kvar med högt gräs så den får jag väl ta imorgon.....

Skulle ha putsat fönster och satt upp gardiner i vardagsrummet och detta har inte heller hunnits med. Dammsugningen gick bra-i en våning och sedan var det kört....Suck! Halvgjort alltihop och imorgon får man antagligen börja om från början igen.
Lite städhjälp vore inte fel....Fast å andra sidan kvittar det vem som städar i det här huset för det varar bara i en halv dag ändå....Inget att slänga ut pengar på precis....

Har precis avnjutit säsongsavslutningen av DH och det var otroligt spännande.....Hoppas hoppas hoppas att Mike valde Susan....Nu måste man vänta hela långa sommaren innan det börjar igen...snyft. DH blir bara bättre och bättre för varje säsong....
Angelina somnade till sist på min mage....

Fick panik imorse för jag hade ställt upp altandörren för att Lizzie (katten) skulle kunna gå ut om hon ville. Vad jag inte kom att tänka på (förrän jag anlände till jobbet) var att andra katter kan komma in och här springer det en hel drös med gigantiska hankatter eftersom grannens katt löper. Såg framför mig hur dessa katter gav sig på kattungarna och jag kastade mig på telefonen för att väcka Stefan och be honom stänga dörren. Han svarade inte förrän andra gången jag ringde men allt var som tur OK.
Fattar inte varför alla katter prompt ska in i vårt hus? Har aldrig varit med om något liknande. Man kan undra om de får någon mat hemma alls eftersom de så desperat kommer in. Så brukar väl inte katter bete sig?

På tal om underligt beteende. När jag låg i sängen och försökte lägga Angelina förut så skriker en av kattungarna plötsligt till. Lizzie hoppar upp i sängen och kryper under överkastet med en av ungarna i munnen. Sedan gräver hon in sig där och stannar en stund. Sedan kommer hon tillbaka och lägger sig tillrätta i lådan, dock utan ungen.
Skyndade att gräva fram stackars ensamma pissekatten under täcket och tänkte lägga tillbaka den, men Lizzie kom tillbaka själv och hämtade henne. Men sedan när de var tillbaka i lådan så verkade det inte som hon ville släppa ungen så jag sa till henne på skarpen. Varför i hela friden gjorde hon så? Fattar ingenting. De andra två låg och sov när detta hände. Hon kanske helt sonika ville vara ifred? Vad vet jag. Nu är jag inne och kollar hela tiden så alla är de ska vara....

Idag var det lugnaste dagen på evigheter på jobbet och det är både skönt och trist på samma gång. Man blir så himla rastlös när man är van att ha ett visst tempo och när man sedan kan slappna av lite. Okoncentrerad blir man också.

Hade tänkt att gå på en promenad ikväll i det härliga vädret men då visste jag inte att det var dubbelavsnitt av DH. Nu är det lite försent tycker jag....Det blir Camilla Läckberg istället. Somnar troligtvis efter ett par sidor...

Hade glömt att Sverige spelade U21 idag men tydligen vann de lätt....jaja....hade inte hunnit att kolla i alla fall...blir väl fler matcher....

Nu ska jag gå in på yr.no och kolla vädret. Kanske blir golf imorgon kväll?

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback