Åter till vardagen...

Känns alltid segt att komma igång med allt efter att ha varit borta några dagar, men det är bara att spotta i nävarna och hugga i.
Agendan för den här veckan ser ut såhär på ett ungefär:
Måndag: jobb o aerobicpass
Tisdag: Ledig och cirkelträningspass
Onsdag: Ledig och till badhuset med Lina. Ska åka och hälsa på pappa om han är hemma.
Torsdag: Jobb eftermiddag samt årsmöte plus styrelsemöte
Fredag; Jobb eftermiddag
Lördag: Jobb
Söndag: Måste vi kanske ta en tur till Karlstad och inhandla grejer till renoveringen?

Nåja. Det finns att göra i alla fall....

Var faktiskt överraskande mycket folk på cafét på förmiddagen med tanke på att snön vräkte ned så det fanns att göra. Hade lite städmani idag så jag putsade och torkade lite här och lite där.
När jag skulle hem upptäckte jag att min bil hade blivit totalt inplogad. Hade en halvmeterskant på sidan om bilen, en halvmeterskant framför och en annan bil ståendes tätt bakom. Trixigt läge. Försökte få undan den värsta snön med en kvast samt fötterna. Lyckades sådär. Provade att komma loss men det kunde jag glömma. Precis när jag argt slog igen bildörren för att gå och hämta en snöskyffel så kommer en norrman som bor i det nya huset dit och ville hjälpa till. Sa att det inte var någon idé men han propsade på och började putta på. Efter mycket om och men så kom jag loss! Tusen tack för det norrmannen!! Tack vare dig kom jag faktiskt i tid till dagis i alla fall....

När jag kom hem var det bara att hugga i där också och skyffla snö. Insåg att vår skyffel är av alldeles för liten modell för sådana här monstermängder med snö men det fick gå. Fick undan det värsta i alla fall.
Efter lite födointag så var det dags att kasta loss till nästa destination.
Stefan skulle prompt till slalombacken även idag. Han tröttnar aldrig!
Lina hade min snälle bror lovat att ta hand om även den här veckan.

Var fruktansvärt nervös inför passet ikväll eftersom jag inte hade tränat tillräckligt mycket. Gick faktiskt förvånansvärt bra ändå. Visst blev det lite missar men med tanke på att det här nya passet är ganska svårt så hängde de med riktigt bra ändå. Mycket snurrar och annorlunda steg. Kändes jäkligt gött att få röra lite på sig efter den här svullarhelgen. Det har blivit mycket mat, godis och en och annan öl också...

Har nyss suttit och betalat räkningar så nu är jag pank....Tråkigt tråkigt, men så är livet. Får glädjas över av att norska kursen är så förbannat bra så jag får leva på min ärade sambo tills vidare....

Såg "Babel" igår typ flera år efter alla andra och det var verkligen en film i min smak. Fantastiskt gripande om hur svårt vi ibland har att förstå och kommunicera med varandra och hur små felbeslut kan få katastrofala följder. Se den om ni inte redan har gjort det.

Nu ska jag hänga en tvätt och försöka bringa lite ordning i mitt hem.

Hörs imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback