Lååång dag

Vaknade av någon skum anledning redan kvart över fem imorse. Okristlig tid men jag gick upp och fixade med lite som jag inte hann i går kväll. Var inne på att ta en morgonpromenad idag istället men insåg att jag inte skulle hinna. Inget kul att stressa på morgonen.
Sen var det vanliga visan. Lina till dagis och Stefan till Smolmark och därefter jobb. Var väldigt seg till en början och var inte speciellt pratsam direkt. Kändes lite taskigt mot vår nya praktikant U. så jag fick ta mig lite Cola Zero för att få i mig lite koffein. Det hjälpte faktiskt.

U. är ifrån Tyskland och ska vara hos oss för att lära sig svenska (vilket hon redan är väldigt bra på) så då får man ju se till så hon får snacka en del. Jag är däremot livrädd att hon ska försöka prata tyska med mig eftersom någon avslöjade att jag kan prata litegrann. Fick motvilligt erkänna att jag har läst tyska i fem år men det kan man knappast tro när jag pratar. Det mesta har fallit bort vid det här laget....

Mycket folk idag och det fanns att göra hela tiden men ändå kändes dagen otrolig lång innan jag fick gå hem. Kanske inte så konstigt egentligen.

Stefan fick klipptid redan idag så jag hämtade barnen och for tillbaka till cafét nästan på direkten. Jag och Lina tog en fika medans Stefan blev friserad.

Här skyfflar Lina i sig en choklad-dom som hon fullständigt älskar.


Stefan syns igen. Kortklippt å fin. Men varför ska han se så sur ut?


Lina på sin nya favvo-plats. Här ska hon jämt sitta när jag lagar mat. Tr att vi snart får ett större kök....


Det här blev min mat idag. En riktigt jäkla god "proteinsallad". Kina-mix som bas tillsammans med skinka, köttbullar, ägg, tonfisk och vitlöksost. Å just det ja...jag lade lite räkor uppepå sedan också. Kanongott och jag har tills imorgon också....

Hade ont i nacken igen på eftermiddagen  så jag fick ta en Ipren för att dämpa smärtan litegrann inför cirkelträningen. Vet inte vad det är som spökar men det sitter på högersidan ifrån nacken och ner. Skulle nog behöva lite massage antar jag men det blir ju aldrig av.... Får försöka stretcha ut det själv. Brukar bli bättre om man mjukar upp undan för undan.

Idag körde jag ett riktigt mördarpass på cirkelträningen. Det kändes så för mig i alla fall. Jag var riktigt på hugget och pushade ordentligt. Hade spelat in ny bra musik och det piggar alltid upp. Jag var faktiskt riktigt seg i kroppen efteråt....Gött dä...Det ska kännas både här och där....


Trött efter träningen


Har spelat Monopol med Stefan (förlorade som vanligt) och kollat på inspelningen av Desperate Housewives och nu får det bli sängen. Imorgon bara SKA jag ta min morgonpromenad innan jag kör Stefan. Ska det vara så jäkla svårt att komma iväg? Ska lägga väckarklockan ute i hallen tror jag så jag måste gå upp....

Nu ska jag snabbläsa några andra bloggar innan jag kojsar. Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback