Nyekiperad Stefan

Det blev som sagt en snabbtur till köpcentret i eftermiddag. Mission: att hitta lite kläder till Stefan.
Första stoppet blev Kapp Ahl och Stefan plockade med sig en hel hög med kläder in i provhytten. Resultatet blev att vi köpte två par byxor o två T-shirtar. Allt gick på 369 spänn eftersom allt utom ett par byxor var på rea. Trevligt att fynda!
Fortsatte till Sportringen där vi enbart inhandlade ett par kallingar.

Vid det laget var Angelina både klåfingrig och grinig så det blev ett matstopp på Pizza Pino. Ungarma fick dela på en pizza och jag beställde en räksallad. Ångrade jag litegrann för jag blev inte mätt och det var sådana där vattenräkor som jag kallar dem. Alltså sådana där pyttesmå räkor som har varit frysta (förstår ju att alla räkor lever i vatten).Smakar ju nada! Pizzan däremot är gudomlig där men det hjälpte ju inte mig.

Stefan träffade en kompis så då försvann hans intresse av att prova kläder. Jag fick fria händer och inhandlade ytterligare ett par byxor på Cubus.


Allt detta fick vi för under 700 spänn. Inte illa!


Hade lovat att köpa ny Play Doh-lera till Lina på leksaksaffären men det gick icke. Fanns ingen. Den där leksaksaffären suger stenhårt. Världens största lokal och typ inga leksaker. Det är två månader sedan jag var där sist och det har inte kommit in en enda ny pryl, jag lovar....Köpte ett ritblock samt tuschpennor istället. Tuschpennorna visade sig vara helt torkade och fungerade knappt visade det sig. Ska hålla mig till Gränslöst i fortsättningen....


Angelina försöker måla med sina pennor och Stefan har däckat i bakgrunden. Han hade hemsk huvudvärk när vi kom tillbaka.

Fick besök av ett par gubbar som skulle byta vattenmätaren idag. Först fick jag ångest för jag trodde att Peters högtalare som täcker typ halva garaget stod i vägen men upptäckte att de faktiskt inte gjorde det. Sedan fick jag ännu mera ångest när jag insåg att jag var tvungen att släppa in någon utomstående i vårt minst sagt rotiga garage. Hemsk var det! Men nu är den i alla fall utbytt.

Andréa och Linnéa kom och hälsade på en stund innan vi åkte till Töcksfors och vi tog en fika medans barnen lekte. Man får vara lite på sin vakt för Angelina kan gå ganska vilt tillväga. Igår så puttade hon omkull Linnéa och idag så daskade hon en Teletubbie-docka i huvudet på henne. Kan även tillägga att Angelina satte sig på Lizzie (katten) tidigare under dagen. Som sagt;det gäller att vara med....

Lite lugnare på cirkelträningen idag av någon anledning. Eftersom jag har haft ont i halsen idag så tog jag det ganska lugnt och körde mest styrka. Känner mig alltid så jäkla seg i benen dagen efter aerobicträning. De känns som bly.

Har kollat in säsongspremiären av Desperate Housewives. Som jag har längtat! Första avsnittet var minst sagt dramatiskt...

Lina hade somnat strax efter att jag for på träningen men vaknade igen vid tio. Tyckte att hon kändes lite varm men jag vet inte om hin har feber. Har inte kollat. Får se i morgon hur det verkar. Hon är ju inte speciellt förkyld i alla fall.


Lina vill mycket hellre ha hårsnoddar på armen än i håret. Undrar om jag någonsin kommer att få sätta upp en tofs på henne? Diademet går dock bra...

Nu blir det duschen nästa och sedan kanske jag hinner läsa i alla fall Sportbladet innan jag däckar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback