Renovering dag två

Dags att dra ett djupt andetag, käka lite knäckebröd till kvällsmat och blogga lite...Softa en stund är inte så dumt...I vanliga fall så är mina dagar fullspäckade men nu är de fullspäckade plus lite till. Mitt hus ser ut som ett bombnedslag och allt tar längre tid samt att jag även jobbar heltid nu när Bittan är på semester. Behöver kanske semester själv också när det här är över....

Här kommer lite bilder av vad som har hänt här hemma idag....


De där rören antar jag att det ska gå ström igenom till spot-arna....



Mellanväggen är borta och ska byggas upp på nytt och bli lite stabilare...



En fin ställning mitt i trappan så att de ska nå till taket....



Angelina ger inte upp i första taget. Trots allt damm och skit så ska hon ändå köra sin älskade sparkcykel.



De där lådorna antar jag ska rymma spottarna senare...är inte så hemma på området så jag gissar...



Mitt fina högbord mitt i skiten...


Allt av det gamla taket är nu borta....



Mera grejer...


Sune was here


Är fortfarande helt fascinerad av att det blev så öppet och fint....


Om ni undrar varför jag lägger ut så himla många bilder är det för att min ärade sambo är så dödens nyfiken vad som händer medans han är borta i Norge och jobbar.....

Jag har ju faktiskt gjort lite annat idag också än bara sprungit runt och fotat mitt kaoshem.

Det började med en frys-chock imorse när jag kom ned till Stefans rum för att göra iordning frukosten. Det var svinkallt! Först fattade jag inte varför. Nog brukar det vara kallare där en uppe men inte så till den grad att fötterna fryser till is när man går på golvet. Fick förklaringen ganska snart. Det var inte bara ett ex antal lampor som inte fungerade. Inga av elementen gjorde det heller och eftersom jag hade riktat upp luftvärmepumpen igår så kom det ingen värme dit ner....Dessutom var det ganska kallt inatt också. Det fick bli lite mysfrukost i sängen istället, men det gick det också.

Sen har jag jobbat fram till tre. Lite lugnare idag och det var nog tur det för A-M hade fått nackspärr. Hon kunde inte röra huvudet en millimeter. Tyckte allt bra synd om henne för jag vet hur jäkla ont det gör....

Idag provade jag på att laga Korv Stroganoff på den lilla spisen när jag kom hem och det gick ju super. Den är mycket bättre än min gamla spis...då kanske ni fattar vilket stort behov jag är av ett nytt kök!
Hade lånat med mig den stora sopborsten från jobbet så jag sopade ihop det värsta av sågspånet samt farliga spikar och sånt....

Stefan skulle träna inför klasscupen idag så Angelina fick åka till mormor en sväng idag också när jag hade cirkelträningen. Har tidigarelagt den en halvtimme nu så man kommer hem i någorlunda tid och lagom till DH börjar dessutom. Man får inte vara dum....

Har hängt lite tvätt och sorterat tvätt men det värsta är att det torkar väääldigt dåligt just nu så den där tvätthögen kommer antagligen att äta upp mig innan veckan är slut....

Imorgon är det Våffeldagen så då ska jag stå och steka våfflor på cafét. Gottigott....Kommer att lukta underbart överallt...Kom och köp!

Nu får det bli en välbehövlig varm dusch och sedan sängen....Natti natt....

Kommentarer
Postat av: Carina Svanqvist

Oj, vad konstigt huset ser ut :) (Är ju själv uppvuxen på blomstervägen 13.)

Jobbigt att renovera men skönt när det är klart.

Hoppas på att det går fort o att det kommer bilder på hur det ser ut när det är klart.

2009-03-29 @ 16:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback