Så var det klart...

...vilka artister man får se i Globen nästa lördag. Det var oerhört långdraget det här med Andra Chansen. Till och med jag tröttnade när jag insåg att de skulle sjunga en gång till. Är för trött för att göra någon djupgående analys men här följer några iakttagelser och åsikter

Var oerhört imponerad av Sarah Dawn Finer och hur hon genomförde låten trots alla sjukdomsproblem. Tjejens röst är gudomlig! Skulle den låten vinna så trot jag att den har en god chans att komma lång i finalen. Bara längtar efter att få höra den mäktiga ballden live!

Martin Rolinski är så fulländat snygg så han nästan ser konstgjord ut klargjorde jag och min ena svägerska tidigare idag. Å jaaa....efter att ha sett framträdandet så kan man konstatera att vi hade rätt. Dessutom tror jag aldrig att jag har hört honom ta en falsk ton. Tråkigt att låten var så förbannat...ja TRÅKIG!

Gimme, gimme, gimme....Lili & Susies låt kommer jag antagligen gå och tralla på i några dagar framöver. Hela Melodifestivalens mest effektiva tuggummirefräng....Hade gärna sett dem i Globen.

Caroline af Ugglas till final måste ändå vara den största skrällen. Hon brukar ju inte direkt vara folklig. Men jag måste säga att låten växer för varje gång man hör den. Texten och melodin rycker liksom tag i en. Bara jag slipper se henne och hennes bedrövliga scenspråk.

Till sist gick fejk-grekiskan Sofia vidare och det var helt rätt tycker jag. Har hört Alla på radion några gånger och den är ganska medryckande och funkar säkert bra internationellt. Men varför ser Sofia totalt skräckinjagande sur ut hela tiden?

Bäst är ändå "Tingeling"....

Nu är det natta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback