Shoppingtripp och golvläggning

Eftersom de en värdefull sovtimme blev "snodd" inatt så blev det full fart direkt på morgonen. Peter visste nämligen inte om det där med sommartiden och han skulle städa undan innan Glenn kom och hjälpte honom med golvet.
Medans han sopade och flyttade saker så fixade jag frukost.
Sedan ringde morsan och undrade om jag och Angelina ville med till Töcksfors. Kändes lite konstigt att åka på shopping-runda när de andra fick slita med golvet men jag insåg att det skulle vara bra att få Angelina ur vägen.


Peter och Glennsan i arbete


Då börjar golvläggningen...

Jag och Angelina flydde alltså fältet och hamnade på Deichmann....


...där det fanns väldigt många fina skor. Lina fick ett par Nike-dojor. Bilder på det vi köpte får komma med i morgondagens blogg för jag har inte hunnit fota dem idag....


Som vanligt när vi är i Töcksfors skulle Lina ha en Sitting Bull-glass, och det fick hon förstås....


Att åka rulltrappa är förfärligt spännande tycker Lina. Kolla så koncentrerad hon är!


Såhär trött blev lilltjejen av att springa i affärer.

Fick tag på riktigt bra grejer idag. Mike-skor till Lina. Ett par Quicksilver-dojor som jag fyndade på Sportringen. Hade tänkt att Stefan skulle ha dem men de dög inte så då tar jag dem. Jag tyckte de var skitsnygga och sköna. PÅ Kapp Ahl hittade jag en lång svart cardigan och en klänning för 278:- totalt. Inte illa! Sedan köpte mormor en softshell-jacka, trosor, byxa och T-shirt till Linan. Hon blir inget bortskämd den ungen heller...

När vi kom hem var grabbarna Grus nästan färdiga med golvet. Jag for upp till cafét och lagade i ordning Lasagnette till allihopa och det behövdes för att få lite mera energi. Peter och jag kastade oss nämligen på att måla taket direkt när vi kom hem sedan. Sista biten fick dock Peter klara själv för då fick jag underhålla Angelina.


Golvet är inne och det blev super!





Jag och Lina busar i sängen medans pappa sliter...



Nu är taket målat! I alla fall allt tak som de har satt upp....fortsättning följer...

Nu är vi trötta som grisar allihop och nu ska det inte dröja länge tills John Blund kommer.

Till sist.....

Grattis Helena Jonsson! Vilken kanontjej som klarade pressen och var som bäst när det gällde. Har sagt det förr men säger det igen: Jag är sjukt imponerad av den tjejen!

Färjestad fick HV i finalen och på ett vis var det synd tycker jag. Färjestad-Frölunda är alltid något speciellt...
Men skit samma....FBK spöar vilka som helst ändå....hoppas jag i alla fall...

Att måla är verkligen sjukt tråkigt!

Ligger efter med precis allt annat som jag behöver göra.Känns inte så bra....

Tack broder Glenn för att du hjälpte till och även mamma som passade Angelina igår och försökte lägga henne idag när vi målade...Ni är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback