Skalman-tempo

Suck! Vet inte vad det är med mig idag. Har sååå mycket som måste göras men ändå får jag inte ändan ur....Känns som om effektiviteten försvann när jag klev ut ifrån cafét i eftermiddag. Nu är klockan snart tio och jag har fortfarande inte fått ett förbannade dugg gjort! Jag som hade tänkt att krypa till kojs tidigt för en gångs skull och läsa ett slag....Glöm det!

Somnade naturligtvis när jag skulle lägga Angelina. Idag ville hon för ovanlighetens skull inte läsa själv innan hon somnade så jag fick ligga kvar bredvid. Då är det kört. Lovar att jag somnade låångt före henne. Nu sitter jag här för att vakna till lite innan jag tar itu med de tråkiga sakerna.


Tomlådorna som jag haffade på ICA idag och som ska fyllas med köksgrejer. Att det ska vara så jäkla jobbigt. Får drömma om hur fint det kommer att bli så går det kanske lättare....

Tur förresten att jag inte åkte till min bror och hämtade lådor som jag hade tänkt. Strax efter att jag kom hem så ringde han och berättade att Linnéa spyr som en gris. Stackars liten....Inget man vill ha in i huset...speciellt inte nu när jag står inför fem veckors heltidsjobb....

Skippade badhusbesöket idag när jag insåg att det skulle bli alldeles för sent för Lina. Dels har hon varit på dagis idag och dels var jag inte klar med middagen förrän sex och hon ska ju upp tidigt imorgon också. Åkte till Abeko och köpte nya stövlar istället. Ett tydligt vårtecken må jag säga....Storlek 24 drar hon nu. Det fick bli stövlar med fjärilar på som passar ihop med regnstället. Provade det häromdagen och jag tyckte att det passade fortfarande. Får köpa nytt längre fram i vår i värsta fall....

Stefan åkte till Anna efter skolan helt hux flux. Han yrade igår om att han skulle dit idag men eftersom han inte sa något imorse så trodde jag att han hade ändrat sig men tydligen inte....Anna visste heller inget så hon hade inte lagt ut någon nyckel...Tur att klasskompisen bor närmsta granne så det ordnade sig ju ändå...

Det märks att våren närmar sig på riktigt nu och idag satt det massor av folk på uteserveringen på jobbet. Härligt! Hade ganska hett om öronen idag för det är helt plötsligt hur mycket folk som helst om dagarna. Speciellt norrmän (och kvinnor för den delen). Var inte klar förrän tjugo över tre med städningen så jag fick kasta mig iväg för att hinna hämta Lina i tid. Dessutom har jag så jäkla ont i fötterna så jag vet inte vad jag ska göra. Började i torsdags. Det gör liksom ont på utsidan av fötterna underifrån....svårt att förklara men när jag hade jobbat klart så orkade jag knappt sätta ner dem ordentligt. Det värsta är att jag inte vet vad som orsakar smärtan. Idag provade jag mina Schollsandaler istället för de vanliga arbetsskorna men det blev bara ännu värre. Imorgon får jag prova något annat för så kan jag inte ha det. Det är så jäkla typiskt nu när jag har så många (och säkerligen långa) arbetsdagar framför mig de närmaste veckorna....


Igår fick äntligen Lina klippa sig och I-M tog bort ganska mycket på längden och klippte lugg. Det behövdes verkligen för det där jäkla rufset går inte att få ordning på. Jag hoppas och hoppas att håret snart ska bli tjockare men det händer ju nada. Imorse var det däremot väldigt mycket lättare att trassla ut.

Vi var på BVC också igår på två och ett halvtårskontroll. I-M skulle kolla den språkliga utvecklingen och det gick ju sisådär....
Som väntat så öppnade inte Angelina munnen över huvudtaget utan satt bara och glodde misstänktsamt på I-M när hon höll upp kossor och dockor framför henne. Jag kände mig som en idiot som hade fyllt i enkäten att Angelina minsann kan mer än femtio ord och kan bilda massa meningar. Ungen sa inte ett pip. Inte förrän vi satte oss och diskuterade huruvida hur mycket sötsaker och sådant som hon konsumerar. Då hittade hon en Cola Zeroflaska med vatten i min väska och sa klart och tydligt:
- Vill ha dricka mamma!
Bra timing...verkligen....
Sedan skulle det vägas och mätas men då kom nästa bekymmer. Hon vägrade att klä av sig. Jag började att dra av henne tröjan men hon var kvickt som satan tillbaka med armarna igen. Inte heller byxorna skulle hon ta av sig. Vi fick helt enkelt väga med kläderna på och sedan dra av litegrann på vikten. Utvecklingen såg jättebra ut och hon följer sina kurvor. Hon ligger lite under både på längden och vikten. Förvånande var att hon inte vägde mer än 13,3 kg med kläderna på. Hemma väger hon betydligt mer. Hmmm....hoppas att BVC:s våg stämmer och inte min....


Dagens gå-utan-blöjor-träning gick inte så bra....Här hade Lina kissat en stor pöl och sedan försökt att torka upp efter sig....Det var väl bara för att jag sa till L. idag att det var jättelängesedan hon kissade på golvet antar jag....

Imorgon börjar semifinalerna och då ska det hejas på FBK! Tror att det kan bli ganska tufft mot Skellefteå men hoppas på att Gustavsson spikar igen....

Såg i tidningen att ryska ambassaden har gått nuts över "Tingeling"-framträdandet i lördags. Löjligt var ordet.
Hur kul som helst tycker jag....Kolla själva...
http://www.youtube.com/watch?v=cWo6Dbwq4Ms

Näe nu får jag verkligen ta tag i saker och ting....

Kommentarer
Postat av: Peter Broms

Ååååå så söt min lilla lina blev i det nya håret.

2009-03-18 @ 22:35:33
Postat av: Tessan

Visst blev hon! Sötaste lilla skrotan som finns!

2009-03-18 @ 23:52:17
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback