Klämkäck

Har just vunnit ett cirka två timmar långt psykologiskt krig med Stefan så nu är jag både fysiskt och mentalt dret-trött. När jag kom hem klockan åtta så var han sur som en ättika för han hade fått för sig att han ville köpa en viss telefon för sina pengar och Peter försökte förklara för honom att just den telefonen är inte bra och rådde honom att köpa en Ipod istället. Detta utlöste att han inte skulle äta mat (fastän han var skithungrig), inte göra läxan (fast klockan var åtta) och allmänt vara sur och otrevlig och tvärtemot. Eftersom vi vet att han bara försöker att få igång ett hysteriskt högljutt gräl (har skett merän en gång när han är trött) så sket vi helt enkelt i honom så fick han sitta där på sitt rum och sura en stund.
Efter att jag hade läst gonattsaga för Angelina så kom han allt upp och frågade om jag kunde hjälpa honom med läxan....Så vi slapp det stora bråket men man kokar ändå inombords och då blir man fort jäklig orkeslös....

Har jobbat sedan tio idag och det är fortsatt väldigt mycket folk så vi får inte tråkigt direkt. Idag har jag haft en sådan är klämkäck dag. När jag har det så är jag så serviceminded och trevlig som jag bara kan vara. Nästan att jag blir så klämkäck så jag vill spy över mig själv....jag har till och med tagit mig tid att stå och småprata med några snälla tanter idag. Har lyckats hålla humöret uppe fastän det har varit många som har gnällt idag. Det är något som jag har väldigt svårt för. När folk av en eller annan anledning inte mår bra och söker en anledning att gnälla eller anmärka på saker som det inte finns någon anledning att gnälla på. Svenskar är nog ett ganska gnälligt folk överlag tror jag....
Nåja...anser de att de vill kasta sitt dåliga humör över mig så kan de väl få göra det då om det får dem att känna sig bättre...

Här hemma börjar det verkligen att likna något nu. Kolla bara...


Plattor på plats och det sista fönstret är tätat


Peter har städat upp litegrann också. Inte lika mycket sågspån längre...det tackar vi för....

Imorgon ska taket sättas så det väntar vi med spänning på. Sedan måste vi åka till Karlstad och hämta golv på lördag för det ska läggas redan på söndag. Till veckan ska nämligen köket sättas in redan. Tjiho kan knappt bärga mig! Sedan får vi ägna nästa helg åt det föga inspirerande jobbet att måla taket. Får ont i axlarna bara jag tänker på det.

Näe nu somnar jag snart framför datorn så nu blir det inget mer idag. Dessutom tar det väldgt lång tid att skriva för vi har fortfarande inget ljus här inne i datarummet så jag ser inte tangentbordet något vidare.
Natti natt





Kommentarer
Postat av: Marie

Du har aldrig tänkt på att diskutera dina inlägg med barn och föräldrar till de du skriver om. din information om dina anhöriga är lite för detaljrika.

du blottlägger dina barn. Jag hade aldrig accepterat detta som förälder.

2009-04-08 @ 14:41:22
Postat av: Anonym

Hej Marie! Jag anser att var och en får tycka och tänka som de vill och eftersom min blogg i stort sett handlar om mig och vad som händer i mitt familjeliv så komer jag att fortsätta att "lämna ut" dem.....

2009-04-09 @ 08:46:07
Postat av: Tessan Andersson

När det gäller att skriva om andras barn i min närhet eller inom vår familj så brukar jag kolla om detta är OK innan. Om detta inte har skett med någon som du känner eller så vet jag ej, men om jag har orsakat upprördhet över detta så ber jag så hemskt mycket om ursäkt.

Vad det gäller att blottlägga sina barn så är det väl upp till oss inom familjen att bestämma och vår ensak. Jag skriver långtifrån allting som händer i vår familj om du tror det. Jag väljer enbart att skriva om sådant som jag anser inte spelar så stor roll om andra läser. Om du tycker att detta är frånstötande så är det nog ingen större idé att du följer min blogg i fortsättningen....

MVH Terése

2009-04-09 @ 14:15:32
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback