Bättre och bättre dag för dag....

Såååå...nu har jag äntligen fått barnen i säng och fixat och trixat med än det ena och än det andra. Blogg-dax!
Jaha vad har hänt idag då? Jaa låt se....

Klockan sju stod hantverkarna åter igen i hallen och redo för att fortsätta taksättningen. Jag slapp att köra Stefan till skolan eftersom han hade slöjd så det blev raka vägen till jobbet. A-M var ledig idag så det var jag och Lotta som fick kämpa ihop. Full rulle hela dagen som väntat och vi han inte äta lunch förrän vid tvåtiden.
Blev lite sen så det blev lite stressigt när jag skulle hämta Lina på dagis men jag hann precis....


Hela taket är på plats! Bara att ta nya tag och måla till helgen när Peter kommer


Panelen är på plats på vindsluckan som äntligen ska bli lite mer diskret än tidigare...


Sopade undan det mesta av sågspånet på det nya golvet och skurade. Vågade inte kasta det som låg under sågen förrän jag pratat med Peter först. Ska rensa bort allt imorgon....Nu behöver man i alla fall inte gå med sågspån upp till knäna


Nu ska här rivas tapeter för nu ska det upp nya. Jag har fått fria händer av Peter att välja. Spännande!

Stefan fick vara barnvakt åt Lina idag när jag hade aerobicen. Hade beslutat mig att ta revansch för förra veckans usla pass. Var taggad till tusen! Det funkade jättebra! Alla snappade görbra och tempot var riktigt högt. För första gången sedan jag började med det nya passet så kände jag att det verkligen flöt på. Hade nästan gett upp hoppet och trodde att det var för svårt eller att jag inte klarade att lära ut ordentligt.  Märktes även skillnad efteråt. Jag var sjöböt av svett och styrkan efteråt var nästan plågsam. Härligt!

Angelina var jättetrött när jag kom hem så jag läste lite bok och så somnade hon på direkten. Snart dags att låna nya böcker nu....

Lovade ju att jag skulle lägga in bilderna på det vi köpte igår och här kommer de....


Angelinas urtuffa Nike-dojor


Softshell-jackan. Jag vill också ha en softshell! Perfekt att spela golf i. Har sett en jättesnygg på Abeko som jag tror att jag ska köpa....


Ursnygg T-shirt mned Smurfan på. Nostalgi! Till detta tuffa jeans....


Quicksilverskorna som Stefan ratade. Tur för mig för de var otroligt sköna!


Mormor köpte veckodags-trosor till Angelina. Ursöta med hästar på....


Den här hittade jag för 99:-. Bra att ha till tights....


Cardigan som jag troligtvis kommer att använda väldigt mycket...Ett kanonfynd för 179:-

Sådär ja då var det avklarat.

Sitter och funderar på hur jag ska lägga upp resten av veckan för att få så mycket som möjligt gjort. Eftersom jag jobbar helgen så är jag ledig på onsdag och då får jag banne mig inte ligga på latsidan. Först och främst behöver jag riva tapeter, spackla och putsa innan jag ger mig på att städa litegrann. Sedan måste jag välja tapeter och fixa det. Sedan har jag lite bokföring som jag ligger efter med också och en del samtal som ska ringas. Sedan måste jag fixa ett nytt datum för ett möte med gymnastikföreningen istället för mötet som skulle ha varit i torsdags. Det vet jag ärligt talat inte när jag ska få till. Pust och puh....Vill någon byta???

Undrar varför det helt plötsligt är glas i  en massa kyckling? Jag åt kyckling på IKEA i lördags men klarade mig....

Imorgon börjar glass-säsongen på cafét. Äntligen vår! Nu väntar vi bara på vårvädret. Idag var det lååångt borta....

Peter fick sin deklaration idag men jag fick inte min. Attans. Jag väntar spänt....

Funderar lite över när vi kommer att bli klara med renoveringen egentligen? Drömmer och längtar. Jag och Peter konstaterade igår att när vi ska städa iordning hela huset så får vi nog lämpa bort bägge ungarna för annars kommer vi aldrig att få rent och snyggt igen. Vilke roteungar vi har!

Näpp...duschen nästa....Natti natt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback