Ingen "full fart Fredá"

Trodde ju att det skulle bli "full fart freda´" idag på jobbet men det såg den förbaskade snön till att det inte blev. Det blev tvärtom en ovanligt lugn fredag. Ganska skönt egentligen men både jag och Lotta blev både lata och sega framåt eftermiddagen så det blev inte värst mycket gjort....Trodde i min enfald att jag skulle få komma hem i tid idag eftersom det var så lugnt men där misstog jag mig. Strax innan stängningsdags så ramlade det in ett gäng med folk.

En grupp bestod av en man som var här på någon slags nostalgitripp med några äldre släktingar som tydligen hade växt upp här i kommunen. De frågade om allt möjligt som hade hänt förr itiden och jag kunde knappast svara på något. Jag kommer knappt ihåg ens hur Årjäng såg ut på 80-talet. Den yngre mannen var väldigt intresserad av vår Kristina Olsson-tårtask så han tog ett foto av den och mig. Blev säkert väldigt fint..hrrm...asken är i alla fall fin....
Sen krånglade jag med en bildtårta i ungefär 45 minuter innan det var dags att ta itu med städningen. Strax efter halv åtta var jag äntligen klar och då var det bara att iväg och handla samt plocka upp fredagspizzan....

Det här har hänt på hemmafronten medans jag har varit på arbetet idag...


Det mesta av taket är på plats och Peter har börjat grundmåla det. Blir snyggt!


Måste ju täcka för överallt...lite krångel ska det vara...


Såhär trött blir man av målande....


Lina är däremot inte trött för hon gick och lade sig och sov en stund när pappa målade. Nu är hon tvärtemot resten av familjen jättepigg....


Det här hade Lina också hunnit med under dagen. Ska tilläggas att jag städade hennes rum imorse...

Nu är jag mest trött och hoppas att jag får Angelina att lägga sig snart också. Sätter dock inte någon större tilltro till det....
Ska försöka få Stefan i säng också för imorgon ska han spela klasscup. Som tur var skulle han inte spela förrän på eftermiddagen så då hinner vi nog hem ifrån Karlstad. Ska ju dit och hämta golv imorgon så det blir ingen sovmorgon då heller. Sedan får vi väl försöka att måla så mycket det någonsin går nu under helgen....

Nu ska jag läsa lite på andras bloggar också innan jag skippar datorn för ikväll....Ciao!!!

Kommentarer
Postat av: Malo

Kikar in här lite då och då... Kul med renovering, det kommer säkerligen bli urtjusigt! Ha de gött!

2009-03-28 @ 07:39:45
URL: http://www.famkilander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback