Uppdatering...

Nu har jag varit dålig på att blogga igen men nu ska det bli lite uppdatering för er som är intresserade. Kan ju för enkelhetens skull gå i kronologisk ordning och börja med gårdagen.

Kollade på Stefans arm direkt på morgonen och tyckte att den såg mer svullen ut så jag skjutsade honom till skolan och lovade att jag skulle ringa vårdcentralen och höra vad de tyckte. Han fick tid på eftermiddagen och Anna o Lennart följde med eftersom jag jobbade.
Vid tjugo i tre kom de tillbaka och Stefan skulle som väntat åka till Arvika för att röntgas. Jag hade lovat att jag skulle följa med efter jobbet men jag hade inte räknat med att de stängde röntgen redan klockan fyra. Jag fick kasta mig huvudstupa ifrån jobbet, hämta upp Angelina på dagis och vrooom över Finnskogen mot Arvika. Tjugo i fyra satt vi i väntrummet.
Det var dock som tur var inget som var trasigt så det var bara att vända hemåt igen. Tog ett matstopp på McDonald´s först...


Stefan testar choklad-donut med vitlöksdip. Gott hävdade han. Är väldigt skeptiskt....



Angelina blev jätteglad över sin Happy Meal-leksak (Hello Kitty) men maten var inte lika intressant. Hon ville bara ut och testa rutschkanan.


Efter Arvika var det dags att åka och fira min kära svägerska som fyllde år. Många kalas just nu....


Nyfriserad Andréa öppnar presenter. Vi var med och lade pengar till en ny mobiltelefon.


Lina provade gunghästen



Linnéa sitter hos moster Anna och äter majsbågar för glatta livet



Sen blev det tre olika slags tårtor och jag drack tre koppar kaffe för jag var så himla trött. Funkade i alla fall.


När vi kom hem så kollade jag Desperate Housewives och sedan läste jag som vanligt Emil för Angelina. Hon älskar verkligen den boken! Sen somnade jag gott för det var en minst sagt hektisk dag!

Imorse var vi som zombies allihopa. Vet inte vem som var tröttast. Stefan tror jag....
Körde honom till skolan och sedan tog vi lite frukost på cafét.
Kände att jag hade en hel del energi idag så när vi kom hem igen gav jag mig i kast med att städa garaget.
Lina satt ute och grejade i rabatten och gjorde lite annat bus också...


Syns väldigt dåligt på bilden men Lina lyckades göra en lång hemsk repa på huven med en plastsked...Inte så kul men å andra sidan är ju inte min gamla bil repfri sen förut...



Sen stuvade vi bagagen full och for en vända till tippen. Här smyger Angelina omkring i sina gummistövlar som hon prompt ska använda.



Kasta glas är fruktansvärt kul!


Allt skräp är inte borta än men nu kan man ju faktiskt ta sig IN i garaget. Inte illa det....


J. var och fixade det sista med altandörren medans vi städade. Såhär blev det.


Det här var verkligen välbehövligt. När vi gick förbi den gamla dörren på vintrarna så kände man hur det blåste längst fötterna. Kommer att spara en del energi skulle jag tippa...Näsa gång blir det ny ytterdörr för där är läget ungefär detsamma....


Efter garagerensningen så var jag hungrig så vi åkte upp till Norlandia och åt lunch. Var fläsk idag men tyvärr ingen löksås så jag åt mest sallad. Gillar inte bruna bönor något vidare. Inte fläsk heller egentligen, men eftersom vi skulle på kvartssamtal så var vi tvungna att få något i magen innan.

På kvartssamtalet gick vi igenom Stefans nationella prov. Det kom inga överraskningar precis. Engelskan var han jätteduktig på och hade knappt några fel alls. Svenskan var godkänd men matten hade han två underkända test i av fem stycken. Synd att han ska tycka att matten är så långtråkig för han är väldigt duktig när han väl lägger manken till. Tyvärr händer det väldigt sällan.
Vi gjorde i alla fall matteläxa direkt vi kom hem så han kunde få ägna sig åt roligare saker sedan. Nämligen det här:

Stefan fick sin nyinköpta (för egna pengar) bräda idag och var helt salig över detta. Monterade ihop den själv och skatade en stund på kvällen....Visst är den tuff?!



Jag fick med mig svågern ut på en golfrunda på kvällskvisten. Det spöregnade när vi kom ut men så fort vi äntrade banan kom solen fram igen. Blev dock lite kyligt efter ett tag. Spelade hyfsat och skrapade ihop 17 poäng. Det gjorde M. oxå och vann på bättre handicap. Attans!!! Här en vy över nians green.


Eftersom Lina sover hos mormor inatt så har jag passat på att plocka litegrann under kvällen. Fixat tvätten, dammsugit och till och med skurat. Fick bra energi efter golfrundan tydligen.

Måste bara visa mina nya golfkläder som anlände igår från Dormy. Ecco-Skorna kommer inte förrän nästa vecka....


Härlig ärmlös piké från Puma


Byxkjol från Puma. Jätteskön!



Favoriten: Den knallrosa Peaktröjan med diskreta argyle-rutor. Kommer att bli välanvänd.



Kritstrecksrandiga capribyxor från Daily Sports.

Det bästa av allt var att allt faktiskt passade! Alltid vågat att beställa kläder på nätet...

Lite annat:

Nu räknar jag ned dagarna tills jag ska klippa mig. Jag VÄGRAR att ta nytt körkortsfoto innan detta är gjort. Ska jag ha körkortet i 10 år så ska jag åtminstone vara snygg i håret även om resten inte går att göra så mycket åt...

Imorgon kommer La Pedro hem. Härligt! Tycker att veckorna blir längre och längre utan honom.

Undrar om jag ska gå upp okristligt tidigt och ta en morgonpromenad imorgon??? Det får vi nog se....

Toast är farligt gott. Och innehåller dessutom alldeles för mycket kalorier....

Jag drivade över bäcken på åttan idag. Har visserligen gjort det en gång förut men då var det med nöd och näppe. Den här gången var den klart över! Barnsligt glad blev jag då.

Undrar när våra tapeter ska komma upp? Får ta mig i kragen och göra färdigt underarbetet först kanske....

Nä nu får det bli lite bloggläsande och sedan sängen...i alla fall om jag ska orka upp tidigt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback