Hängig...

Känner mig faktiskt väldigt risig idag och vet inte om jag håller å att bli sjuk eller om det är helgen som fortfarande sitter i. Rösten är nästan obefintlig. Halsen är svullen och näsan rinner....Hade faktiskt lite feber när jag kom hem ifrån jobbet. Normala människor ställer då in träningspass som sträcker sig över tre timmar, men inte jag. Måste erkänna att det var nära men jag masade mig dit. Tänkte fuska litegrann men så blev det inte riktigt. Inte under första passet i alla fall. Jag svettades som en gris och jag var helt slut efteråt. På cirkelträningen däremot chillade jag en hel del. Det tråkiga var att jag inte heller kunde skrika på de andra som vanligt för rösten hörs ju inte. Men men...jag överlevde i alla fall. Frågan är bara hur jag mår imorgon....


När man ser sådana här skyltar ska man stanna helt och hållet. Det gjorde inte min kära sambo idag och blev 2500 kronor fattigare. Riktigt surt!

Idag kom jag för första gången för sent när jag skulle hämta Angelina på dagis. Skulle slinka in på banken och få några papper påskrivna och trodde i min enfald att det inte skulle ta sådan tid. Blev förskräckt när jag upptäckte att jag var en kvart försenad till hämtning. Kände mig nästan som en brottsling....och det VAR faktiskt pinsamt. Ska förhoppningsvis inte upprepas igen....

Träffade min gamla klasskompis M. idag på cafét som jag nog knappt har sett sedan vi tog studenten. Livade upp en annars ganska trist dag.

Nu har i alla fall Stefan fått vaccinationspapper från skolan och han ska vaccineras inom 2-5 veckor stod det. Han ville vaccinera sig som tur var. Fast det känns så osäkert allting och det där sabla svininfluensan kryper allt närmare. Undrar när man själv får vaccin? När ska Angelina vaccineras?
Jessica hade pratat med vår kusin Linda (som är sjuksköterska) och hon tyckte absolut att alla skulle ta sprutan.
Är lite orolig också över att Peter som vistas halva veckan i Norge drar med sig skiten hem. Där har de ju drabbats ganska hårt vad jag har förstått. Usch...otrevligt är det i vilket fall som helst...

Nu är jag så trött i huvet att jag inte orkar skriva mer...
Imorgon är det ledigt så då får vi se vad som händer...hoppas att jag är frisk i alla fall....


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback