Mera energi!

Hallå där! Nu börjar jag sakta men säkert återvända till mitt vanliga, piggare jag. Känns underbart! Visserligen hostar jag fortfarande en del men jag orkar göra något annat än att bara slappa i sängen i alla fall.
Imorse var jag i och för sig seg,segare än segast när jag skjutsade Stefan men efter att ha fått i mig lite frukot samt kaffe när jag kom hem så repade jag mig ganska snabbt. Man kan ju för bövelen inte sova bort varenda dag!

Blev en aningens rastlös så jag passade på att städa lite. Har ju inte blivit så mycket av den varan den senaste veckan så det behövdes.
Peter var nog också rastlös (eller bara gottesugen) så han gjorde de här:


chokladmuffins....


...och en choklad/banankaka av smeten som blev över....mumsigt!


Fick leka lite med Angelina också för det har inte heller blivit mycket av på senaste tiden...



...då blir Lina sååå nöjd! Hon har fortfarande inte haft några biverkningar av sprutan vad jag har upptäckt. Möjligtvis att hon är lite tröttare än vanligt....och lite grinigare....


På eftermiddagen tog jag och Lina en tur upp till Årjäng och vi började med att panta flaskor. Jag har lovat mig själv att det ska bli oftare eftersom det snabbt rotar till sig i förrådet annars. Imorgon eller under helgen ska det bli en tur med pappförpackningar också.
Efter pantande och handlande blev det en sväng förbi cafét också för en fika. Angelina överraskade med att välja min ostfralla framför glass. Skräll! Har väl typ aldrig hänt förr!

När vi kom hem hade Peter just upptäckt att katten hade spytt i vår säng! Härligt! Han torkade upp det men jag höll på att spy själv bara av att stå bredvid. Undrar när jag blev så flåmagad? Det blir bara värre med åren tror jag för det kan jag inte minnas att jag var förr...Det var bara att dra ut allting och tvätta, tvätta....
Sedan spydde den igen men denna gången på golvet. Då var det min tur att torka...
Vet inte riktigt vad som är fel men en burk kattmat som Peter köpte igår är starkt misstänkt....

Fick bli moussaka till middag för det var väldigt längesedan vi åt. Till och med Stefan åt med god aptit men Angelina tvärvägrade. Hon har faktiskt blivit ganska krånglig med maten det senaste....

Hyrde en Emil-film på Telian för att Lina skulle få titta men det blev mest jag och Peter som kollade till slut medans Lina övertrött bara hoppade runt i sängen.


De här stjärnorna besökte min hall förut....Alla fyra tavlorna är äntligen här! Nu ska de bara upp på väggen också!


Lina kosar ned sig under täcket på Stefans rum och kollar på Barbapappa...


Busfian....


Angelina när hon nöjt skuttar ut från BVC efter att hon har tagit sprutan...


Den här piffiga, och egentligen helt onödiga grej, hittade jag på OK imorse och köpte på studs. Passade bra just idag när FBK gick upp i serieledning.....

Imorgon ska jag jobba igen och det ska nästan bli lite skönt. Jag gillar inte att drälla omkring hemma alltför länge.
Nu är det snart dags för stora ruschen fram till jul med grejer som ska göras varendaste helg så denna helgen blir väl i princip den sista lungna som blir...
Nästa helg fyller Stefan år plus att hans klass ska sälja bröd på julmarknaden i Hämnäs. Sen blir det julskyltning, sedan julbord, sedan lucia med allt vad det innebär och sedan ska vi försöka klämma in en helg i Göteborg och sedan är det jul! Ojojoj vad man ska hinna med mycket innan dess....
jaja...det brukar ju fixa sig om man bara tar en sak i taget som jag brukar göra. Ska börja planera lite julklappsinköp snart tänkte jag och försöka handla det mesta via nätet. Väldigt mycket mera tidssparande än att ränna benen av sig i affärer....

Nu får det bli lite tidningsläsande innan jag däckar...Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback