TV-tittande...

...blir det när man inte orkar göra något annat. En ganska ovan situation för mig faktiskt...
Har mått en hel del bättre idag och inte hostat så mycket under dagen men å andra sidan har jag inte ansträngt mig värst heller.
Angelina somnade i bilen när vi åkte en sväng till Statoil och jag fick bära henne upp och det räckte för att jag skulle vara helt slut.

Nu har jag spenderat den senaste en och en halvtimman framför "Dansbandskampen". Gillar inte körsång något vidare så Körslaget går automatiskt bort. Dansbandskampen har två bra ingridienser. Peter Settman och momentet där dansbanden förvandlar vanliga låtar till dansbandslåtar. Kan bli hur komiskt som helst! Ikväll var jag extra nyfiken eftersom banden skulle göra Markoolio-låtar. Måste ju egentligen vara helt omöjligt och helt bra lät det inte heller. Roligast var Torgny Melins från Säffle när sångaren sjöng textraden "då ville jag ta av hennes tangatrosa". Stor humor. Det var också väldigt vågat att ge sig på den totalt urdåliga låten "Boten Anna" som eget val. Men tydligen väldigt smart eftersom de gick vidare....
Bäst tyckte jag nog Zekes var som vågade att rappa i "Mera Mål". De där killarna kan nog bli ganska stora i dansbandsvärlden misstänker jag....Duktiga musikaliskt och charmiga.
Date förstår jag inte alls storheten med. De fick i mina ögon den lättaste låten ("Rocka på") och gjorde något så urtöntigt av det så jag fick krypa ned under täcket!
Fattar dock inte att Sweetshots inte gick vidare för de var riktigt bra, även om jag tycker att det blir lite Melodifestival över dansbanden när de har tre sångerskor....

Nu måste jag hitta någon bra film att titta på om jag inte ska dö av tristess. På TV:n verkade det inte finnas något så jag får rota lite i hyllan...
Peter är på pokerkväll, Angelina sover sedan klockan sex (vaknar troligtvis snart) och Stefan häckar bara på sitt rum och pratar med kompisar via MSN...
Tråkigt...men jag får i alla fall ta det lugnt vilket jag troligtvis behöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback