Å härliga lediga lördag...

Det är alltid underbart att ha ledig helg. Det har jag i och för sig lika ofta som jag har jobbarhelg men under hela sommaren har det alltid varit något speciellt inbokat dessa lördagar. Senast var det "tippen"-dag till exempel. Men denna lördagen finns det absolut inga planer alls. Så. Himla. Skönt!

Igår var jag riktigt riktigt trött i både kropp och själ. Jag var grinig och allmänt less på allt. Hatar sådana dagar när jag inte har någon energi. Vet inte om det beror på dieten, förkylningen som aldrig släpper eller att det bara har varit mycket en stund. Troligtvis en kombination av alltihopa.


Såhär kände jag mig....

Började sju igår eftersom Peter skulle jobba på Kulturnatta på eftermiddagen. Stod i princip hela dagen och gjorde smörgåsar och smörgåstårtor och det får jag satans ont i ryggen utav. På kvällen hade jag tänkt att jag och Lina skulle gå ned til Folkets Hus och lyssna på Lars Eriksson. Det bidde det inget med. Lina var trött och jag insåg att hon antagligen inte skulle orka sitta still och jag var för sleten för att orka med den nervpärsen. Vi stannade hemma och myste istället.


Blev ingen pizzakväll denna fredag eftersom två fjärdedelar av familjen saknades. Blev en favorit i repris istället. Lövbiff med massor av café de paris-smör och sallad. Sedan fuskade jag. Jag erkänner. Jag åt både lite chips och choklad men har inte det minsta dåligt samvete....jag har varit så satans duktig nu dessa tre veckorna och någon gång måste man unna sig något annars blir man ju tokig.


Sen passade jag på att titta på Idol eftersom min käre sambo (som inte vill titta på Idol) inte var hemma. Har bara sett två halva auditionprogram förut så det var lite intressant. Tyckte att Erik hade en enormt bra röst men min favorit (som jag faktiskt såg på audition) är och förblir Mariette. Hon gjorde "Just a girl" minst lika bra som Gwen Stefani och har en röst som skär genom märg och ben. Att hon dessutom är stencool och går genom rutan är bara ännu ett plus. Klar star-quality. Annars var Calle också bra men det är inget bra tecken när man inte kan hälften av texten till låten....


Lina hade fått för sig att pappa skulle sjunga på TV och när hon fick klart för sig att det inte var så då tröttnade hon på Idol och lekte med dockskåpet istället...

Stefan var med på skate-tävling på One off och kom på tredjeplats så han var mäkta nöjd när han kom hem. Han hade R. här som skulle sova över inatt men frågan är väl hur mycket de sov...

Nu ska jag fortsätta att dona lite med tvätten och så och sedan kommer Glenn med LInnéa och så ska vi gå till lekparken en stund. Får väl klä på mig ordentligt för det kändes väldigt surt ute idag....

Ha en härlig lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback