Lyxlirar-TVkväll

Usch...nu är klockan sådär mycket igen så jag borde gå och lägga mig. Angelina sover och Stefan är på nätverksträff på fritidsgården så jag passade på att hyra en film. "State of play" med Russell Crowe och Ben Affleck i huvudrollerna. Tyckte att den var riktigt bra....och spännande...ett tag var det så spännande att jag höll på att pinka på mig bokstavligt talat...inte bra att dricka för mycket cola under sådana filmer...
Russell Crowe var riktigt bra som alltid och Ben Affleck var lika träig som alltid. Dessutom hade han blivit väldigt gammal....Hursomhelst så rekommenderas filmen...


Svoosh...så sitter man kungligt i den nya soffan och slappar...bara älskar den soffan!


Cola Zero och snus...allt som behövs för en bra TV-kväll...

Eftersom Lina somnade i tid för en gångs skull så fick jag också kolla på Desperate Housewives ifred. Vicken lyx! Inte ofta som jag får möjligheten att kolla på TV under total tystnad.


Utnyttjade reklampauserna med att köra lite hemmaträning med gummiband och yogamatta. Det kommer man långt med....haha...men det var lite plågsamt för jag har en hel del träningsvärk sedan igår och förrgår...

Idag har jag ju varit ledig och det har varit en riktigt skön dag. Har hunnit med en hel del faktiskt. Jag och Lina var ute och plockade bort grejer ifrån trädgården. Jag ville ställa in en del av Linas cyklar men det gick hon inte med på. Däremot fick jag se nu på kvällen att hon hade parkerat alla cyklar prydligt på rad utanför. Hon är för go...
Sedan ville hon hoppa studsmatta men det var en aningens kallt för fötterna om man säger så...Angelina fattar inte riktigt att det snart är vinter för när jag tog bort hennes pool så ville hon att jag skulle skölja ur den och fylla på vatten igen så hon kunde bada.
Det fick bli gungan istället och det tyckte hon var minst lika roligt. Lite mera lagom höstaktivitet.

Har faktiskt målat hörnklossarna också så nu kan Glennsan komma hit och sätta lister när han får lust.

Dammsög hela huset och satte upp lite tavlor. Kröp till och med under sängen och dammsög. Det ni!


Brukar vara för lat för att tända värmeljus men idag hände det. Upptäckte att jag behöver fler fina lyktor att tända. Får kolla om morsan har nåhot snyggt hos sig...

Jag och Angelina gosade och kollade både på Madicken och Lotta på Bråkmakargatan. Det är konstigt....känns som om jag aldrig växer ifrån dessa filmer. Börjar man att titta så blir man kvar. Madicken var det jättelängesen jag såg. Minns att jag ville ha hennes hår när jag var liten och Madicken var det coolaste namn som man kunde ha...


Angelina med sina älskade böcker...Detta kort tog jag häromdagen....


Var bara tvungen att lägga ut detta fina kort som Peter har tagit på vårt kök....


...där jag lagade denna middag idag. Baconilindad kycklingfíle som var fyllde med soltorkade tomater och svarta oliver. Skulle ha varit fetost också men den jag hade i kylskåpet luktade jäst...inte så nice... åsså massa sallad såklart...


Världens bästa torkställning på hösten när allt tar typ två dygn på sig att torka. Har värmepumpen precis mittemot. Är torrt på någon timme....Behövs när innehållet i tvätkorgen aldrig krymper...Hjälper ju inte direkt till att man har tre träningpass i veckan...

Nej nu måste jag nog sova för att orka med morrondagen. Först jobb och sedan badhuset med Lina. Sedan antar jag att jag får hem en lagomt trött Stefan från LAN-et. Ska skicka ett SMS till honom innan jag kojsar...
Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Cecilia Krisensen

Hej! ville bara säga shit vilket snyggt kök!!

2009-10-18 @ 21:15:36
URL: http://ceciliakristensen.blogg.se/
Postat av: Tessan

Tack ska du ha Cecilia! Vi är görnöjda!

2009-10-18 @ 22:39:40
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback