Seg, segare,Blogg.se!

Aaaargggh...va irriterad jag blir på blogg.se ibland. Ikväll tar det verkligen TID! Har bytt tema för jag var så jäkla trött på det gamla men det finns ju inga roliga att välja emellan. Vill ha en egen men jag kan ju inte koda och jag har ingen lust att lära mig heller....Sånt blir jag sur på!

Sitter just nu och tittar på Desperate Housewives. Hinner att blogga lite i reklampausen. Angelina sover även denna vecka. Jätteskönt att få henne i säng i tid.

Har varit ledig hela dagen och gjort lite av varje i ett ganska lugnt tempo. Börjar få rejäl träningsvärk efter passet igår. Gjorde ganska tuffa övningar som känns framför allt i axlar och i sidan. Att hosta är inte speciellt skönt kan tilläggas.

Började dagen med att hämta Lina hos mormor och sedan tog vi en snabbfika på cafét. Ja Lina gjorde det, jag fick nöja mig med kaffe men det är ju inte heller så dumt.


En choklad-dom är inte helt rätt precis innan man ska till tandläkaren kanske...


Hade gruvat mig ganska ordentligt för att gå med lIna till tandläkaren för de två gånger vi har varit där förut har inte varit så lyckade. Hon har bara öppnat munnen för att gallskrika och inget annat. Den här gången var hin blyg (som vanligt) men sedan gick det jättebra. Jag fick borsta tänderna på henne och under tiden kollade tandläkaren hennes tänder. Hon fick två klistermärken för att hon var så duktig och det syntes på henne att hon var stolt efteråt.

Sedan var det bara att dra till frisören för jag skulle klippa mig. Tog det inte så kort den här gången för att spara lite på den ljusa färgen. Men jisses vad mycket hår M. fick klippa ur. Det blir ju så himla tjockt med en gång!

Sedan åkte vi hem en stund och jag grejade lite medans Lina såg på "Nicke-filmen" för hundrade gången.


Passade på innan Peter kommer hem att flytta det gamla DVD-skåpet till badrummet. Nu får det fungera som ett extra badrumsskåp istället. Fick gott och väl plats. Så det så...



Tog en sväng upp till Årjäng igen och lånade nya böcker som Lina kastade sig över när vi kom hem. Hann även med en tur till Götes för dit ville min lilla guldklimp. Jag var hungrig så jag höll på att dö just där och då men sådan mat är förstås utesluten....



Jag gjorde den här smarriga maten när jag kom hem istället. Cheddargratinerad tacoköttfärs med vitlöksdressing (som var lite smaklös men bara 5 g kolhydrater) samt sallad. Snabbt enkelt och jäkligt gott!


Gjorde iordning ljuskorgen med lite väldoftande potpurri...



...och kors i taket vilken brasa det blev när jag tände på...



Sedan spelade jag piano och sjöng lite barnsånger för Linan. Tror i alla fall hon tyckte det var kul för hon satt still en längre stund och sjöng med...



Kolla så koncentrerad jag är. Nu börjar faktiskt de flesta ackorden att komma tillbaka igen...Sitter väl i ryggmärgen antar jag...

Blir ingen träning idag. För sent att gå på promenad och jag orkar inte med några coreövningar heller. Kroppen får helt enkelt vila ikväll. Känner mig ganska trött för övrigt också så nu ska jag snart försöka komma i säng. Imorgon blir det jobb och så får vi se om vi går till simhallen en sväng. Peter kommer hem för han ska hämta den nya bilen i Karlstad. Alltid gött när han jobbar kortvecka....

Nu ska jag grejsa lite mer med bloggen och lägga till nya länkar och lite annat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback