Badjävlar

Var totalt bergsäker på att jag skulle försova mig idag för det brukar inträffa när jag har varit vaken sådär mitt inatten. Men otroligt flöt denna morgon på bättre än på länge!
Angelina var lättväckt (för en gångs skull), Stefan var det inte men efter en hel del tjat så fick han i sig både frukost och på sig kläder i tid.



Skrållan och Angelina gosar lite innan de vaknar till liv...

För första gången på evigheter lämnade jag Angelina redan före 7.15. Otroligt! Hoppas att flytet håller i sig...

På jobbet var det väldigt lugnt på förmiddagen men sedan kom det lite smårusher så det fanns att göra. Det är väldigt sällan en dag går segt på Café Broms och det är jätteskönt. Det finns saker att göra precis hela tiden och det är så det ska vara. Ofta hinner man knappt reagera innan arbetsdagen är slut.
Jag vet också vem som får jobbet som ny bagare efter Lasse men det tänker jag inte avslöja ännu...

Åkte direkt till badhuset efter jag hämtat Angelina. Hade lovat henne det och hela ungen strålade när jag berättade att vi skulle åka. Då får man lite dåligt samvete att man är där alldeles för sällan. Har tänkt att gå en gång i veckan men nu har vi varit så förkylda så jag har låtit bli med flit.
Angelina verkligen älskar att vara i vattnet och blir duktigare för varje gång. Hon hoppar ifrån kanten, åker rutschkana, kan klättra upp på flytmadrasser själv och det gör ingenting om hon hamnar under. Hon är lika glad ändå. Idag var det många barn där och glädjen blev förstås stor när kusinerna dök upp.


Efteråt blev det glass och cola...
Jag nöjde mig med cappucino och...


...en snus förstås. Peter sa till mig att prova de här och de är faktiskt goda OCH mycket billigare än annan snus...

När vi kom hem så trodde jag i min enfald att jag skulle få i säng Lina i vettig tid och få massor gjort men då började det stora kaoset (som vanligt), telefonen ringde i ett och Stefan skulle ha hjälp med matteläxan och Angelina var hungrig (som vanligt) när vi hade släckt lampan osv. osv.
Suck! Det är sådana tillfällen som det är jobbigt att bara vara en. Man kan ju liksom inte klyva sig.

Nu är de i alla fall i säng sedan ett bra tag tillbaka och jag har putsat till gympa-passet lite. Hoppas hoppas hoppas att det kommer lite folk till söndagen.
På de flesta av de andra passen är det knökefullt och det är ju otroligt kul. Hade tänkt att gå på pump imorgon men det var ju kört. Får rikta in mig på spinning på lördag morgon. Tjena vad ont i häcken jag kommer att ha sedan! Har väl inte varit på spinning på flera år!

Är sugen på att lösa tremånaders-kort på gymet men när ska jag hinna gå dit? Så länge som Angelina somnar så sent så hinner jag inte dit på kvällstid och på morgonen går det ju inte heller. Näe det funkar nog inte tyvärr...
Träna ordentligt får jag nog göra när Angelina blir större helt enkelt.

Lite bilder från igår...


Ibland är det väldigt trevligt att kunna se TV:n ifrån matbordet...


...tycker Lina oxå...


Vi är allt bra konstiga vi...


Någon ny grej som Angelina tycker är otroligt kul...

För övrigt:

* Green Days 21 Guns gör mig på riktigt bra humör...bra låt...
* jag borde skura golvet för det är tassmärken och fläckar överallt...men jag har inte lust och hoppas att Peter gör det....
* Har upptäckt att jag typ inte äger några långbyxor. Inte som passar i alla fall...
* Har inte ätit något sött på tre dagar...
* tycker att vårrullar är väldigt gott...
* hade tänkt att gå ut på en promenad ikväll men var för lat (och trött)
* gillar att Stefan har lov nästa vecka så jag kan sova lite längre på morgonen...

Nä nu får det vara bra för idag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback