Mitt i mörkaste natten...

...är det nu och jag har nyss vaknat upp i full dagsmundering, det vill säga med kläderna på. Det värsta är när detta händer så känner jag mig tvungen att gå upp och släcka och låsa samt borsta tänderna istället för att fortsätta sova och så är det kört. Jag somnar aldrig om. Inte på länge i alla fall och då blir ju vitsen med att ha lagt sig tidigt som bortblåst.


Fick jättedåligt samvete också för Skrållan var ute i spöregnet. Ja jag vet att hon är en katt och klarar sig fine men det känns inte bra i alla fall.
När jag skulle släppa in henne så betedde hon sig jättekonstigt och sprang först in i ett huj men sedan tillbaka igen och började böka med något på mattan utanför dörren. Tog en stund innan jag fattade att det var en död näbbmus hon ville ta med in. Det fick hon inte kan tilläggas. Nu springer hon runt som en galning här hemma och river ner allt som är så jag funderar på att kicka ut henne igen....utan dåligt samvete...


Igår var det ju äntligen dags för Desperate Housewives igen och högtidsstund här hemma. Ska bli intressant att se om manusförfattarna klarar att följa upp den senaste kanonsäsongen. Första avsnittet lovade i alla fall gott med en hel drös nya intriger och nyinflyttade skumma personer på Wisteria Lane.

Tillbringade kvällen ute i Lennartsfors (inte ofta jag är där) hos K. som är vår nya kassör i gymnastikföreningen. Vi satt i ett par timmar och gick igenom alltihop så nu är jag fri från det.


Annars så har det varit en härligt slapp och ledig dag med en del regn så jag och Lina har hållt oss inomhus. Lekt med dockhuset, lagt pussel, läst och lånat böcker och filmer på bibblan. Lånade en Lotta på Bråkmakargatan-film och Madicken. Har inte haft så mycket träningsvärk efter passen igår men det börjar komma nu känner jag. Hade tänkt att köra lite styrkeövningar ikväll också men det kom ju liksom av sig när jag gick och somnade ifrån alltihopa....


Är imponerad av att FBK har inlett säsongen så bra. Med så många nya och unga spelare så trodde faktiskt inte jag riktigt på laget i år men de går ju som tåget. Hittills ska tilläggas. Elitserien är ju ofantligt lång nuförtiden...
22:a raka hemmasegern idag i alla fall och det verkar som om den nya målisen Henrik Karlsson gör succé. Inte lätt att ersätta "Monstret" men han verkar stå upp bra.
Djurgården är ett annat lag som det har gått väldigt bra för trots att de inte har något jättelag på pappret. Hårde hardy är tillbaka och vill visa vad han går för...Tydligen har Stockhomspubliken hittat tillbaka till Hovet också...
Frölunda däremot har det väl varit lite si och så med i inledningen men jag lovar att de finns med i toppen när det närmar sig slutspel i alla fall...

Nu börjar nedräkningen till VM-kvalmatchen på lördag också. Ska bli ruggigt spännande...

Läste om en misstänkt mordbrand i Sellre. Otäckt är bara förnamnet. Vad händer där ute i krokarna egentligen?

Nu ska jag försöka sova en liten stund till innan det är dags att gå upp och jobba....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback