Trött i kropp och själ...

Just nu är jag bara så himla seg och trött i både kropp och hjärna. Stefan tjatar hål i öronen på mig om LAN-dygnet på fritidsgården imorgon. Han kom hem och var helt bananas över att hans hörlurar hade gått sönder och nu ska jag helt plötsligt veta vad en nätverkskabel är och leta reda på den. Näe va trött jag blir! Det blir att ringa fader Data i Norge tidigt imorgon bitti annars kommer jag att förvandlas till ett nervvrak. Ska bli förbannat skönt när han äntligen har kommit iväg på det där. Lugnt och skönt....Jag är såå förbannat less på alla mobilladdare, kablar, kopplingar hit och dit som finns i hela det här huset så jag vill spy! Vore väl ingen sak om man visste vad de hade för funktion men nu vet jag inte ett jota om sånt utan jag blir bara smått allergisk när man måste börja rota i dem. Önskar att Stefan som är den som mest ska vara och rycka i dem kunde lära sig litegrann i alla fall så att han åtminstone visste lite vad han ställer till med. Tyvärr tycker han att det är roligare att rycka ur kablar en efter en och strunta i att sätta tillbaka dem.

Att jag är seg i kroppen är väl inte så konstigt för jag har kört dubbla träningspass ikväll. Kände redan på första passet att jag var seg i kroppen efter gympan igår. Det var lite småjobbigt. När sedan cirkelträningen skulle ta vid så var benen som stumma. Efter att ha sprungit en halv minut i tjockmattan så var de döda. Fick köra lite fler styrkeövningar istället. Misstänker att jag kommer att ha lite småont i magen imorgon efter alla core-övningar...

Det kom två nya på cirkelträningen idag och det är alltid kul. Kommer de tillbaka är det ju naturligtvis ännu bättre.
En av de nya hade varit ute och sprungit 7 kilometer före för att hon hade hört att det var "soft" träning av en som gick på en annan cirkelträning. Jag skrattade ganska gott åt det. Den som tycker att min cirkelträning är "soft" är antagligen förbaskat vältränad eller fuskar sig igenom övningarna...Blev oerhört impad av att personen ifråga orkade hela passet ändå....

Har jobbat idag och gjorde de här smarriga smörgåsarna:


Focaccia med parmesanröra, parmachips, rödlök och körsbärstomater. Har faktiskt inte provat själv eftersom jag har lite av smörgåsförbud men det ser så himla gott ut! Har däremot smakat en del på parmachipsen och det kan lugnt användas som godis. Salt o gott!


Titta så gött hon sover! Lina imorse innan dumma mamman var tvungen att väcka henne...


Jag är redo för jobbet...ser jäkligt sur ut...


Lina ville att jag skulle ta kort på henne när hon gjorde konstiga miner...





Lite kos hann vi med också och Lina berättade en låång historia om mormors fiskar...Väldigt underhållande att lyssna till...

Imorgon är det ledig dag och jag hade lite tankar på att åka till Askim med Lina och bada men jag vet inte riktigt hur det blir...vi tar dagen som den kommer.

Nu har jag suttit en stund med Stefan och kollat på skid-dressar. Börjar ju bli dags för det nu. Han hittade denna som han gillade...

Snyggt....

Angelina har en jacka men inga byxor så det måste jag fixa till henne. Samma sak varje år...alltid saker som fattas inför vintern...

Jag själv behöver faktiskt ingenting för tillfället. Helt otroligt! Skinnjackan jag köpte är super, stövlarna likaså. Tjock täckjacka har jag. Vantar, mössa, halsduk också. Skidjacka köpte jag på Tradera ifjol. Aj då...skidbyxor har jag inga....attans...alltid något som sagt...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback