Vad är det för en dag?...

...e de en vanlig dag? Nej det är Tessans födelsedag. Hurra! Hurra! Hurra!
Just det. Tjugonio år sedan jag tittade ut.
Det är såklart alltid kul att fylla år men efter att jag fyllde tjugo så är det inte så noga egentligen. För något år sedan glömde jag till och med bort att jag fyllde år och blev jättesnopen när Bittan gratulerade mig.
Födelsedagen kommer att firas på jobbet och sedan blir det lite bowling och mat på hotellet i goda vänners lag. Alldeles lagomt.

Igår hade jag en sådär jobbig dag där allt känns väldigt tungvinding. Ingenting jag gjorde funkade. Lyckades bränna den lufttorkade skinkan igen, tappdade glas och koppar i golvet, sa fel namn på en kund, slog fel i kassan och sådär höll det på. Hela dagen lång. Sådana dagar vill man bara gå hem och dra täcket över huvudet.
Hoppas att det blir bättre idag.


Titta vad jag har ställt till med....



Bittan bakade lakrits-cupcakes, goda och lite starka i smaken...


Lina var övertrött och väldigt busig när jag kom hem.....



Det var Skrållan också och försökte krypa upp i mina byxben...Knäppkatt!



Som grädde på moset lyckades jag till och med köpa fel snus (men jag tror faktiskt att någion hade lagt fel i facket i maskinen på Coop för jag är ganska 100 på att jag tog rätt kort). Skulle ha General White men kom hem med den här som är allt annat än vit. Såg jätteläskig ut men smakade faktiskt gott med kraftig tobaksmak.

Sen hjälpte det ju inte till heller att FBK fick storpisk av HV71. Buhu!
Nä det var lika bra att gå och lägga sig och somna ifrån hela dagen, vilket jag också gjorde i Linas säng vid tiotiden. Vaknade vid ett och kunde knappt räta ut benen. Måste verkligen förlänga hennes säng snart...

Nu måste jag göra mig iordning för jobbet och kanske hinna att slänga i en tvätt...
Ha en bra dag allihopa!


Kommentarer
Postat av: Mamma

GRATTIS lilla gumman! Tänk vad tiden går

Kommer ihåg den dagen som igår. Hade tillbringat natten på Karlstads BB men du behagade inte att komma då. Men sen blev det fart. Du är född 13.32 om jag minns rätt. En liten tjej med kolsvart hår. Idag är du blond men fortfarande liten i mammas ögon. Ha det så kul idag på din dag. Min present kommer lite senare Kram Mamma

2009-10-09 @ 11:24:34
Postat av: sandra holmkvist

Hej å GRATTIS på din dag teres =0)!!!



hajade till då jag läste din blogg nu, just det där med snusen!!! det ha hänt mej 2 ggr just på coop nu de sista, när ja skulle köpa med till henrik!! å första ggn blev ja osäker (amningshjärna å litte stressad du vet=) men ja va fan rätt säker på att de INTE va den snusen jag fick som jag hade tagit på de där kortet... sen köpte henrik själv å samma sak då, han sa till å de hade lagt fel. å sen va jag in igen OCH kolla noga innan jag gick, jo fel IGEN!! de kollade å visst de hade lagt helt fel..

så med all sannorlikhet så har de lagt fel!! byt den om du har kvittot kvar! de e nog vana annars att folk kommer me så=)



kram å hoppas du får en fortsatt fin födelsedag!

//s

2009-10-09 @ 19:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback