Då var det över...

...för den här gången då. Årjängs-mâten. Och jag överlevde med nöd och näppe. Att gå ut och festa efter en helvetiskt jobbig arbetsdag var som väntat ingen bra kombination. Började väldigt bra med förfest hos L. och även hos C. Kom faktiskt upp till området i hyfsad tid och lagomt till Dökötts spelning.


Killen brevid mig diggade lika hårt som jag och därför kom hans arm med....

                                                                            Heavy rockar....

                                            Peters trummor fick vara med på båda spelningarna...


                                                      Där står Peter och jobbar i mörkret

Hade jättekul under konserten och dansade och sjöng som en galning. Sedan fick jag för mig att jag ville åka karusell. Visste innerst inne att jag var aningens för berusad för att göra det men sådana tankar trängde jag bort. Är det mâten så SKA man åka karusell. Släpade med mig Peter till den där Spindelmannen-hoppetossagrejen. Den var jättehärlig och jag kände mig med ens så trött att jag nästan somnade där i karusellen. När vi sedan tog mark igen så kände jag direkt att ajajaj det där var inte bra. Min mage var i uppror. Bad Peter att köpa en dricka åt mig och när vi står där i kön så bara känner jag att NU vill jag spy. Kollade i panik runt omkring efter ett lämpligt ställe men tyvärr hade jag inte den lyxen att ens hinna välja ett sofistikerat ställe att kasta upp på. Det fick bli precis mellan popcornkiosken och virvelvinden med två tonårskillar och ett okänt antal andra som åskådare. Fy fan vad jag skämdes! Kände mig som en fjortis igen...men men...måste man så måste man...

Efteråt så blev jag så trött att jag inte visste hur jag skulle ta mig hem. Jag var så trött så att tårarna bara rann. Inte för att jag var ledsen för det var jag verkligen inte men jag kunde inte hindra dem. Knäppt...
Peter var tvungen att plocka ihop grejerna efter att det var slut och sedan började den lååånga vägen hem. Det var mycket gnäll från min sida för jag frös verkligen men jag klarade det till slut. Aldrig har väl sängen känns så skön att krypa ned i.

Mådde i alla fall bra när jag vaknade imorse. Tar alltid en Ipren i förebyggande syfte och sedan är det oftast bara att knalla på.
Hämtade Angelina hos morsan vid tolvtiden. Stefan hade redan knallat iväg. Måste påpeka att han faktiskt var hemma till och med före utsatt tid igår. Duktig kille!
Började med lite karusellåkning och blev irriterad över att de inte sålde åkhäften idag. Eftersom det var halva priset idag så hade de tagit bort dessa och sålde de andra biljetterna för 20 kronor styck. Med andra ord blev karusellerna enbart 5 kronor billigare än om man hade köpt ett åkhäfte till ordinariepris. Lurendrejeri säger jag...
Angelina blev dock nöjd när hon fick åka några stycken....

Sedan gick vi och strosade och kollade grejer tills regnet kom. Då kände jag att det fick vara bra. Jag kunde gott ha gått där en stund till men vi hade varken paraply eller regnkläder med oss...

Handlade litegrann i alla fall...


Lina skulle absolut ha en flygande gris (så himla stygga men roliga att se på) så det fick hon förstås. Sedan hittade jag de här skitsnygga Pippi-stövlarna. Lina köpte oxå en sådan där iller med en boll eftersom hennes gamla har lossnat från bollen. Stor succé hos Skrållan oxå förresten...

Jag köpte mig en långärmad Ed Hardy-tröja. Har ingen aning om den är äkta eller ej och det finns nog ingen som kan se skillnad i alla fall...Jag gillade den och det är det enda som räknas...

                                 Ny plånbok med myntfack som går att stänga...bara en sån sak...

Köpte sista kartongen med chokladtoppar av säljaren som stod närmast cafét. Fick ju ha något gott med mig hem eftersom jag skippade mâtensgodiset (första gången det händer).

När vi kom hem så fick jag ta itu med det som jag har gruvat mig för länge. Att flytta hantlarna från träningslokalen ned till gympasalen. 40 stycken hantlar a 5 kilo styck som jag först baxade ut till min bil och sedan skulle fortsätta att baxa in i förrådet. Som tur var kunde jag använda mig utav en bollvagn annars hade jag släpat ihjäl mig...


Lina tyckte att det var gör-roligt att åka bollvagn....

Fick allt på plats till slut och nu börjar allvaret imorgon. Bara att komma! Styrka i grupp klockan 18.00 och cirkelträning 19.30. Båda passen i lilla gymnastiksalen vid Silbodalskolan.

Sedan var det dags att köra ut en något sleten och trött Stefan till sin mor. Angelina lämnade jag hos morsan eftersom jag var rädd att hon skulle somna i bilen.


Victor fick prova Stefans keps. Kanske aningens för stor...

Dagens plus:
Att jag inte var bakfull och för trött att gå på mâten....
Dagens minus: Den fruktansvärt otrevlige dammsugar-försäljaren som skällde på Stefan när han snubblade över hans lilla visningsgolv. Stefan bad om ursäkt och det borde ha räckt. Hörde dessutom när han var allmänt otrevlig och hånfull mot kunderna. Hade lust att kasta de där lådorna han sålde i huvudet på honom....

Nu blir det Aftonbladet och lite välbehövlig sömn....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback