Rep har aldrig varit bra för något...

Hej å hå vad tiden går fort när man har roligt. Nu är klockan halv ett och jag har precis gjort lite grejer till Linas födelsedag imorgon. Bland annat detta....


Provade att göra arraksbollar för första gången. I receptet stod det att jag skulle ha i 2-4 msk arrak så jag hade i lite mittemellan. Blev kanske liite för mycket för min smak men det blev sting i dem. Lite svåra att rulla var de dock så de blev inte värst runda. Får nog göra några vanliga chokladbollar också....

Gjorde även snickerskakor och det har jag i alla fall gjort förut och lyckats med haha...


Har packat in alla paket och bråkat med katten som absolut ville riva upp dem igen. Tur att min dotter fyller tre år och inte bryr sig om hur fint inslagna paketen är. De här paketen tar alla pris i ful inslagning men till mitt försvar så hade jag bara tejpen from hell att tillgå så jag är liite förlåten i alla fall...
De flesta av de här paketen är från farsan men eftersom vi bara hade typ kläder kvar att ge Angelina så köpte jag lite smågrejer på ÖB så hon har något att roa sig med under dagen...och öppna paket är ju alltid kul. Angelina är ju i en ganska tacksam ålder och bryr sig inte om vad som står på prislappen....


Köpte mig faktiskt en form på ÖB så jag har i fall att jag vill baka nån mer gång...En fördel att ha utrustning i alla fall...

När jag frågade Angelina förut vad hon trodde hon skulle få i paketen så svarade hon:
-Kläder.
Inga höga förhoppningar alltså...

Var med om en ganska lustig (men en aningens pinsam) incident här på kvällskvisten. Var och hämtade alla barngympa-grejer som jag hade beställt till gymnastikföreningen idag och när Angelina hade somnat så åkte jag ned till gympasalen för att bära in dem i förrådet och reka lite i förrådet som jag har fått nyckeln till. Blev glatt överraskad över alla grejer som jag kan använda där till cirkelträningen. Kommer att bli sååå kul! Eftersom jag har tänkt att göra en slags hinderbana så ville jag kolla om jag på något sätt kunde ha användning av de där tjocka repen som hänger i alla gymnastiksalar. Jag drog ut dem och provade några varianter. Sen när jag skulle få tillbaks dem gjorde jag upptäckten: Det fanns ingenting att dra dem tillbaka med! Shit! Inga kedjor, rep eller något! Försökte att dra allt jag kunde i dem men de satt fast. Panik!
Kände att det skulle vara hemskt pinsamt att behöva ringa tidigt imorgon bitti till vaktmästarna och förklara hela situationen och ge dem en massa jobb. Kollade konstruktionen och förstod att det var en spärr längst ut som måste lossas, men vad hjälpte det när den sitter flera meter upp i taket!

Höll på att strunta i alltihop men tänkte att: va fan jag måste ju testa. Drog ut en plint och ställde den under och rotade reda på den längsta pinne jag kunde hitta i förrådet. Sedan skulle jag ju upp på den där jäkla plinten också jag som är så jäkla höjdrädd. Trodde aldrig att pinnen skulle nå men det gjorde den otroligt nog alldeles precis. Med ett litet knäpp så var hela debaclet fixat och jag drog en stooor lättnadens suck och började skratta hysteriskt åt mig själv och hur klantig jag är...
När jag kommer hem och berättar allt för Stefan så säger han:
- Men det är ju bara att rycka hårt i dem så lossnar de. Det brukade C. göra på gympan.
Nåja...jag fick i alla fall tillbaka dem på plats och jag ska definitivt INTE ha med dem på cirkelträningen...haha


Repen from hell....


Måste lägga in en bild på Stefans nya frilla också. Missade det igår...Alltid trevligt när man kan se ansiktet på honom....


Idag när vi skulle handla ville Angelina hjälpa till lite och jag var inte riktigt med i svängarna. Hon släppte burken med jordnötssmör rakt ned i påsen...klirr sa det...men inte från jordnötsburken utan från den lilla flaskan med romextrakt....gissa om det luktade överallt i kassan samt av alla mina varor plus i min bil....


Läste att min stora barndomsförälskelse Patrick Swayze till slut har förlorat sin kamp mot cancern.
När jag var sju år så kom den: filmen som jag har sett så många gånger så jag kan inte räkna det ens: Dirty Dancing. Långt ifrån något mästerverk men en kultfilm utan dess like. Patrick spelade Johnny Castle och trots min unga ålder så fattade jag ju att den här mannen var något extra. Han var snygg, dansade som en gud och var helt enkelt min stora idol på alla sätt och vis. Han har ju gjort bättre filmer än Dirty Dancing (Ghost tycker jag däremot är grymt överskattad) men för mig är och förblir han Johnny Castle och mannen som levererade en av filmhistoriens mest kända replik: - Nobody puts Baby in a corner... R.I.P Patrick....


Den här synen mötte mig i Vännacka imorse när jag körde Stefan. En skock får kom i full karriär mitt på vägen...Hoppas att de fick tag på de stackars djuren...
Andra djur som också är ute och springer är vargen. Tydligen ute i Ström hos svärfar....usch...

Nu ska jag sova för det blir upp tidigt för att gratta min lilla treåring imorgon...Nattinatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback