Djurliv...

Har just kommit hem ifrån en kvällspromenad som jag verkligen tvingade mig ut på. Blev väldigt slö och bekväm efter att ha tittat på Desperate Housewives så det krävdes viljestyrka kan jag lova för att ta sig iväg. Inte blev det bättre av att musiken på min mobil krånglade till en början. MÅSTE ha musik i öronen när jag ska gå.
Det var ganska dimmigt och mörkt ute ikväll. Det första som hände när jag hade gått över Guldbrygga upp mot Årjäng var att en bil kom över bron på gångvägen....Sen kom polisen med blåljusen på...Har ingen aning om det fanns något samband men antagligen var det nog så...


Fortsatte runt Backa och Hagvägen och upp i mâtensbacken och förbi morsan. Där hoppar det upp två stora grävlingar precis bredvid mig och jag höll på att skita på mig. Jag är livrädd för grävlingar och sneglade i ögonvrån om de följde efter mig. Naturligtvis gjorde de inte det men när jag vänder mig om och fortsätter promenaden så står det ett rådjur mitt ivägen typ fem meter ifrån mig och stirrar. Jag som är uppväxt mitt i skogen i princip är inte det minsta mörkrädd men är det något som får mig illa till mods är det vilda djur. Jag vet att de flesta är ofarliga men jag blir ändå nervös...

Kommer aldrig att glömma när jag var cirka tolv år och fick stopp på min cross när jag körde på en skogsväg och upptäckte att det stod en stor älgtjur några meter ifrån mig och han gjorde inte den minsta ansats till att springa iväg. Tvärtom. Han började gå mot mig och jag fick inte igång crossjäveln! Efter jag vet inte hur många kickar så startade den äntligen och jag körde därifrån i väldigt hög fart och med ett hårt bultande hjärta....usch usch usch va rädd jag var då!
Några år senare så stötte jag på en på eljusspåret när jag cyklade hem ifrån skolan. Den upptäckte jag också sent och det var bara att vända och cykla allt vad benen klarade av...


Jag är också rädd för råttor, möss, chinchillor, svanar och alla andra stora fåglar, getter, hönor, grodor och stora ödlor....Ingen djurvän direkt med andra ord. Spindlar, myror och andra insekter går bra. Ormar är jag inte rädd för men de är rätt äckliga....och såklart duvor som är döäckliga....
Varg, björn och lodjur har jag som tur var aldrig stött på men jag är övertygad om att jag skulle dö på fläcken om jag verkligen gjorde det...Därför undviker jag att gå i skogen....

Det finns faktiskt djur som jag gillar också....katter, hundar, kor, grisar, hästar och kaniner går bra....Fiskar är väl inte värst heller även om jag aldrig har förstått varför man ska ha dem som husdjur....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback