Härlig dag...

...har det varit idag...bara en golfrunda som fattades..hehe...

Har varit ledig idag och i alla fall fått lite uträttat. Som väntat var kidsen trötta som grisar imorse men vi lyckades komma i tid ändå till Smolmark...

Sen skulle jag och Lina käka våran mysfrukost som vi alltid gör när vi är lediga. Vi kan sitta i över en timme om det är så...Det blev dock inte så rolig frukost för kylskåpet gapade väldigt tomt. En yoghurt kvar (den fick Lina), inga ägg, inget pålägg förutom skinkost, ingen mjölk, ingen juice....Fick bli två knäckemackor (de sista) med skinkost och en kopp kaffe (lyckades jämt och nätt få ihop till några koppar)....inte så roligt kanske....

Efter vår spartanska frukost så begav vi oss ut till Sellre för att hälsa på pappa. Han var ute på promenad så jag passade på att dammsuga hela huset medan han var borta. Är inte helt säker på att han hade tillåtit det annars...Fick hjälpa honom att skala lite potatis också för det är inte helt lätt att fixa med enbart vänster hand men han hade dock provat.

När vi kom tillbaka så var Peter redan hemma så Stefan slapp att passa Lina medans jag var hos frissan. Idag var det ju äntligen dax att klippa av barret och få lite färg. Som jag har längtat!


Imorse grinade jag nästan när jag såg mig själv i spegeln...kanske inte ser så långt ut för er andra men jag har haft ett helvete med det där håret de senaste veckorna. Jag har ju så mycket hår så det blir helt omöjligt när det blir långt. Är väl bortskämd med att ha en otroligt enkel frisyr att fixa med....


Efteråt. En betydligt gladare Tessan med betydligt kortare frisyr och lite mera färg. Gillar egentligen inte den där kritvita färgen så mycket men det ordnar upp sig ganska snart när min naturliga färg kommer i botten. Växer fort vill jag lova....


Tänkte spara ned luggen igen så den blev kvar...annars kortkort på sidorna och i nacken...nu gäller det bara att smörja in sig med solskydd där...det glömde jag ifjol när jag var ute och golfade och ajajaj va ont det gjorde...



Efter nästan två timmars slappande på salongen så fick jag ny energi och tog tag i städningen här hemma. Som vanligt en jäkla massa plock, tvätt och skit på golvet. Fick bort en del och dammsög rubbet. Medan jag hade ångan uppe så bestämde jag mig för att ta en promenad i det fina vädret. Det blåste dock en hel del så jag var glad att jag tog den nya jackan på mig. Traskade faktiskt på i en och en halv timme så jag var ruskigt nöjd med mig själv sedan. Att jag dessutom lyckades att motså den där Ben & Jerrysglassen som ligger i frysen gjorde mig ännu mer nöjd.

Sedan var det bara att krypa ned i sängen och kolla på tisdagens höjdpunkt, Desperate Housewives.
Nu ska jag bara hänga upp mina arbetsrockar på tork så får det bli sängen. Jobb igen imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback