Påskhelgen i bilder


Påskbreven klara för leverans. Angelina har faktiskt ritat alla helt själv...


Påskkärringen Linnéa på hembygdsgården. Det krävdes en hel del övertalning för att få Angelina dit. Förstod att hon skulle tycka det var roligt när vi väl kom iväg men innan var det tvärt NEJ. Hon vet vad hon vill den damen. Tycker att det är bra att man samlas och delar ut breven sådär men tyvärr var det väldigt få från Angelinas dagis som var där...


Sen gick turen vidare till morsan...


...där påskkärringarna passade på att gunga en stund...




Sen fortsatte vi ut till morfar och där fick Lina leka med Nicole en stund plus proppa i sig en massa godis såklart. Den här bilden är tagen precis innan hon somnar på hemvägen....Ganska så trött och med massor av choklad runt munnen...


Jag har äntligen hittat mina solglasögon och det var jag glad för denna underbart soliga påskafton...Här är jag verkligen jättehungrig också och hoppas att Peter har börjat laga påskmaten...


Lina har vaknat till igen och länsar sina påskbrev


Peter lagar mat!


Så fick jag lite påskmat till slut...Mmmmumsigt...


Hann med en sväng in till grannen också så tjejerna fick leka och sen bar det av till brorsan med familj. Här är Andréas drink som ser minst sagt söt och sliskig ut....


Stefan hade varit ute och skejtat hela dagen och dök upp till slut...


Lite kvällsmat....men ingen av tjejerna ville sova utan satt i fönstret och kollade fyrverkerier. Knallade hem redan vid elva. Väldigt trötta efter en hektisk dag....


Efter en härlig sovmorgon plus lite Emil i Lönneberga-tittande i sovrummet på förmiddagen så gick vi ut och började vårstäda trädgården... Peter tog framsidan och jag baksidan. Rensade ur det värsta ur rabatten. Det är nu jag tycker det är kul att greja...


Studsmattan höll! Har haft den ute på vinst eller förlust i vinter eftersom vi inte har plats i garaget. Var ganska orolig att den inte skulle klara sig med tanke på all den tunga snön men det gjorde den och Jonna och Angelina har premiärhoppat idag.


Utemöblerna åkte också fram och vi fikade i vårsolen med kaffe och kladdkaka. Ljuvligt! Nu är det äntligen vår och man kan knappt tro att det är sant!


Blev en tur till farfar på eftermiddagen och Lina var minst sagt fascinerad av poolen som var fylld med is...


"Tjockisen" var närgången när han skulle fotas...


Jag sitter i solen på altanen och njuter...Har faktiskt fått lite färg i ansiktet idag upptäckte jag förut...


Eftersom det har slunkit ned en och annan onyttighet under helgen så tyckte jag att det var dags att röra lite på mig så jag tog en runda runt Strand. Joggade så mycket jag orkade (klarade nästan hela vägen ut till Strand) men i backen upp till Huset på Strand så trodde jag att hjärtat skulle stanna på mig så sen jag gick jag det mesta utom sista biten hem. Kände inget i benhinnorna dock så vi får se hur det blir imorgon. Kändes gött i alla fall.

Kvällen avslutades med att se "Luftslottet som sprängdes" eftersom Peter inte hade sett den än.
Nu har jag två härliga lediga dagar kvar så nu hoppas jag bara att det fina vädret håller i sig så man kan vara ute...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback