Städning pågår

Lyckades på något konstigt sätt att träna bort det mesta av gårdagens träningsvärk så idag har det varit helt OK. Däremot så har jag fått rätt så ont under höger häl istället. Suck! Är det inte jävligt typiskt att när man ska försöka vara duktig och röra på sig att man får ont överallt? Idag skippar jag med andra ord träningen och tar det lite lugnt...ska försöka komma i säng i någorlunda tid också för en gångs skull...

Idag har jag och Linan varit lediga. Hade hoppats på att vara ute så mycket som möjligty men det blev inte så mycket med det tyvärr...Var ute en sväng på förmiddagen men då blåste det rätt så kallt.

Efter en härlig frukost i lugn och ro så tog jag itu med något som jag definitivt borde göra oftare...


...nämligen städa kylskåpet...för att vara en som jobbar med mat och städar kök varenda dag så är det häpnadsväckande att jag låter min egen kyl totalt gro igen...måste bättra mig! Men nu är det i alla fall gjort. Rent men tomt....


Micron fick också en omgång när jag ändå var i farten...

Fick även bort påsksakerna till slut innan det blev ett ganska stort avbrott i städandet.
Åkte upp och åt lunch med morsan på hotellet och sedan bar det av till M.
Kul att äntligen få kika på bebisen! Tjejerna lekte jättebra och vi blev kvar i tre timmar. Angelina hade så mycket överskottsenergi så hon behövde verkligen leka av sig.
När vi till slut kom hem så tog jag upp städningen igen medan Lina lekte ute med Jonna.
Hade tänkt att dammsuga min sandlåda till hem men det var lättare sagt än gjort. Den förbaskade centraldammsugaren strejkade igen och jag kunde inte suga upp ett endaste dugg med den...Jag blir fullständigt TOKIG på den där! Gör aldrig annat än krånglar. Nu är det jag som ska köpa mig en riktig dammsugare vid nästa löning!

Till slut blev jag så frustrerad så jag hämtade den här...

Industridammsugaren som Peter köpte på ÖB i helgen för 350 spänn. Den fungerade femtio gånger bättre!!!
Nu är knastrar det i alla fall inte under fötternas när man går...

Plockade även bort alla stora bylsiga vinterkläder ur hallen så nu får man ju faktiskt plats med lite grejer. Jisses vilken plats de tar!

Summa kardemumma så har jag i alla fall fått lite gjort idag på min lediga dag men det här hemmet är så eftersatt när det gäller städning så jag vet knappt vart jag ska börja....Måste börja med fönsterputsningen snart också för fönstrena är helt bedrövliga och DET my friends är absolut det värsta jag gör. Det får bli en annan dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback