I städartagen...

...har jag varit mest hela dagen trots det fina vädret. Var mer eller mindre tvungen att hålla mig inomhus eftersom vi har en tjej som inte är riktigt pigg.
Jag fick gå och lägga mig strax efter att jag skrev blogginlägget igår med blixthuvudvärk, feber och sedan även plötsligt illamående. Jag hade så ont i hela kroppen att jag knappt kunde somna. Sedan vaknade jag ett par timmar efteråt av att Lina låg och feberkrampade. Het som en brännugn. Fick lite småpanik för Lina har typ haft feber tre gånger i hela sitt liv och aldrig speciellt hög. Fick i henne lite vatten och baddade henne lite och hon var i alla fall såpass medveten så hon kunde prata med mig. Kollade tempen som visade på 40 grader. Hon somnade dock gott igen men det gjorde inte jag....
Resten av natten sov jag bara korta stunder åt gången eftersom Lina vaknade hela tiden och ville kissa eller ha vatten. Vid åttatiden fick jag till slut i Lina lite Alvedon för att få ned febern lite...

Fick låna en massa filmer av brorsan så Lina hade något att sysselsätta sig med i sin orkeslöshet. Själv har jag passat på att dammsuga och skura hela huset. Tvätta och hänga tvätt. Städat toan och dammtorkat. Jag har nämligen inte känt av något mer än så länge....


Att titta på Spöket Laban fick i alla fall Lina på bättre humör. Hon har faktiskt orkat vara ute några korta svängar också. Vi får väl se vad som händer inatt...


När det såg ut såhär på himlen för en stund sedan så var jag övertygad om att det skulle bli ett sjuhelsickes oväder men det kom bara lite regn...gött


Till sist en bild på min något udda katt, Skrållan, som tog den krångliga vägen ut...Fick dock in henne igen efter lite om och men...

Lina somnade för en liten stund sedan så nu kanske jag hinner att titta på en film. "Poseidon" går på TV sen och den har jag faktiskt inte sett.
Imorgon blir det ytterligare en hemmadag eftersom Lina inte kan gå på dagis och Peter börjar jobba igen. Hoppas, hoppas, hoppas att det inte blir någon mer feber men jag skule bli förvånad i så fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback