Kesoplättar

Eftersom man fort blir jävligt lett att äta bacon och ägg till frukost så provade jag något nytt idag. Kesoplättar som man gör i ugnen. Hade i för mycket dill, men annars var det rätt så gott. Lade på skinka, ost och rödlök. Hade kunnat tänka mig gräddfil eller creme fraiche men det hade jag tyvärr inte. Får bunkra upp med sådant nu så att det alltid finns hemma. Man kan ju göra hur mycket som helst med creme fraiche och majonäs.


Såhär goda såg inte mina ut eftersom de var betydligt grönare av all dill. Därför väljer jag att lägga upp en bild från Anna J. D. Jacobssons blogg.

Man blev i alla fall proppmätt utav dem så jag fick bara i mig hälften.
Har förresten gått ned 1.1 kg sen igår morse....Det går fort i början eftersom kolhydrater binder vatten och när man drar ner på kolhydraterna så lämnar vattnet kroppen. Förra gången jag körde LCHF så försvann 2.5 kilo på en vecka om jag inte missminner mig....

Nu ska jag passa på att gå ut och sola en stund. Jag är för en gångs skull ensam eftersom Peter och Angelina har cyklat upp till cafét. Undrar om man vågar att hänga ut tvätten? Ser i alla fall helt ok ut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback