Skolstart

Ja imorgon är det dags för det sista och slutgiltiga steget mot höst: Skolstart. Då är sommaren officiellt slut tycker jag.
Om man ska summera denna sommar så gör jag det helst med lite bilder på grejer som vi har gjort...


Liseberg i 12 timmar och hyfsat väder...detta var visserligen sista helgen i maj men får ändå räknas till sommaraktiviteterna...En riktigt kul dag!


Nationaldag i strålande sol. Första dagen på stranden...Wonderful!


Veckan före midsommar...Premiärtur med Jonna ut till båtholmen...En väldigt fin kväll...


Precis en vecka senare körde vi hem vår egen båt ifrån Signebybryggan...


...och tillbringade den bästa av midsommarhelger ute på sjön...


Helgen därefter (sommarens varmaste helg) spenderade vi i Bengtsfors gästhamn. Inte helt fel det heller...


Några dagar senare drog vi till Skara Sommarland. Återigen tur med vädret och två kanondagar!


Semesterdagarna började sina och denna sista helg spenderade vi en hel dag i Lakeviken och bara slappade, solade och badade dagen lång...


...och semestern avslutades med tjejtur till Strömstad som innehöll golf, vin och mycket skratt....


Favvo-Fridan kom på besök och vi käkade middag på Sommarvik...


Jag och Stefan drog på Arvikafestivalen och såg en gryyym konsert med Robyn. Hann även att se Kent som ok men inte mer...


Åkte en tur till Restöna i Sellre...Fint väder ena dagen...


...men inte andra...herregud va det blåste och regnade!!!


Sen hade jag tur att få en fin ledig dag från jobbet och då for vi upp till sommarstugan tillsammans med Lotta, Toomy och barnen...


Minigolf på Sommarvik...


Packmopedsturné på hembygsgården i Sellre...


Ett antal golfrundor har det också blivit med blandat resultat...


Golftävling i Eda...


Många, många, många fina kvällar har spenderats i lekparken...

Ja man har allt hunnit med en del i sommar. Plus ha varit med om värsta åskvädret men det har jag inga bilder ifrån...Det har inte varit kanonväder (mer än när jag hade semester då, synnerligen välplanerat) men det har ändå varit varmt och helt ok. Betydligt bättre än förra året om man säger så.

Imorgon börjar Stefan sjuan. Herregud vad fort tiden går!!! Tror att han är ganska så förväntansfull faktiskt. Det kommer man ju ihåg själv vad stor man kände sig när man började högstadiet.

Idag har vi haft besök här av Mina, Emma och Philip (vet inte om jag stavade rätt?). Lina och Emma leker alltid väldigt bra ihop och det är synd att det blir så sällan. Får försöka bli ändring på det tycker jag...
Sen kastade jag mig iväg på en golfrunda med Bittan och det kunde jag lika gärna ha skippat...Jag spelade så jäkla dåligt att jag var näst intill förtvivlad över mig själv. Vete katten vad som har hänt det sista nu...ingenting fungerar som det ska. Ja kanske något enstaka slag inimellan men det räcker ju inte...nä fy satan va trist!

Nu är det dax för att krama kudden...eller nja...lägga mig i sängen och kanske kolla någon film...


Kommentarer
Postat av: Neta

Vem äger Jonna båten nu? Jag är typ uppväxt i den båten och våran gamla Jennifer =))

Kul å se den igen hehe..

2010-08-24 @ 09:13:04
URL: http://www.jakthulder.blgospot.com
Postat av: Tessan

Lasse (Peters pappa) äger den sedan ganska många år tillbaka men vi har använt den en hel del. En väldigt fin båt. Jag hoppas att brorsan köper den så vi kan åka ut allihopa nästa sommar...

2010-08-24 @ 09:41:06
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback