Tops i örat...

Idag har Angelina stått för dramatiken. När jag står efter jobbet och lagar mat så hör jag plötsligt ett skräckslaget tjut ifrån fåtöljen där Lina sitter och tittar på film. Frågar vad i hela friden hon har gjort och hon skriker bara: "Jag har slagit mig".
Jag kan inte för mitt liv begripa vad hon hade kunnat slå sig på men får till slut fram att det är örat hon har ont i. Eftersom hon har varit förkyld en tid så tänkte jag att hon kanske hade fått öroninflammation och att det hade huggit till i örat. Men hon fortsatte bara att skrika hysteriskt och då fick jag se topsen som låg under henne i fåtöljen. Jag förstod genast vad som hade hänt och sen fick jag se att hon hade blod i örat. Panikslagen ringde jag sjukvårdsupplysningen och frågade om det var allvarligt när det kom blod ur öronen.
Sköterskan svarade att det oftast är värre än vad det ser ut och om hon inte fortsatte att blöda elelr hade ont så var det inte akut. Men till doktorn måste vi får att kolla om något har tagit skada så det är bara att ringa imorgon bitti...

Ojojoj vad ont det måste ha gjort!!! Förhoppningsvis gör hon inte om det...


Lina var snart på bättre humör och en liten picknik på hennes rum piggade upp. Letade även fram Stefans gamla PC-spel med Nalle Puh. Lina älskar sådana där pedagogiska spel där man kan räkna, para ihop bokstäver, sortera former och sånt. Det gör jag också så vi satt en stund och spelade ihop....

Nu efter läggdags har jag försökt att bringa ordning i vissa grejer. Har uppdaterat medlemsregistret till gymnastikföreningen, ring en del samtal, skickat ut mejl om HRL-kursen vi ska ha, skickat in medlemsrapport och nu ska jag sätta mig och beställa hantlar och gummiband. Imorgon ska jag, Å. och R. köra igenom cirkelträningspasset. Jag kommer att ha fin träningsvärk på onsdag med andra ord...

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback