Torgkalas

Hoppas att allt Årjängsfölk pallrar sig till Torget idag eller imorgon (eller varför inte båda dagarna?) när det väl arrangeras en sån här stor tillställning. Det trista med Årjäng är att i åratal gick folk och gnällde när det inte arrangerades något i parken och nu när det äntligen händer något så väljer folk att stanna hemma. Väldigt konstigt tycker jag. Erkänner att jag själv inte har varit en flitig besökare men det beror mest på att min käre sambo jobbar med dessa arrangemang varenda gång och jag inte har kunnat fixa barnvakt hela tiden. Annars hade jag varit där. Trust me.

Ikväll har i alla fall min kära mor lovat att ställa upp så det får bli en sväng ikväll. Lyssna på lite musik och tjöta med folk är väl aldrig fel...dricka öl ska jag väl inte göra (vill inte sabba dieten just nu) men det kanske blir ett vinglas i alla fall.

I övrigt hoppas jag att allt klaffar. Peter har suttit framför datorn eller i telefon varenda ledig sekund den senaste veckan för det krävs oerhört mycket planering för ett sådant här arrangemang (inte minst för att Johnossi har en del speciella krav) och då är han bara en kugge i maskineriet. Han fixar med ljud och ljus för er som undrar...

Så min uppmaning till er är att gå dit och ha en trevlig stund för det är antagligen roligare än att sitta hemma och glo på TV...

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller helt med dej! Så tråkigt när folk inte orkar pallra sig iväg när det väl är nåt..

2010-09-01 @ 08:45:52
URL: http://virrevarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback