Nystart

Idag fick det, som jag nämnde igår, bli en liten uppryckning i mitt liv. Jag ska försöka följa LCHF-dieten igen så gott det går så nu kommer det att bli ännu mer matbilder än vanligt...haha...
Med anledning av detta så startade jag dagen såhär (efter en härlig sovmorgon)...


Äggröra, bacon och kaffe. Äggröran var ganska spicy by the way för jag råkade hälla en aaaningens för mycket svartpeppar i den...Den var i alla fall ätbar...


Smör is da shit om man ska LCHF:a ordentligt! Å andra sidan var det längesedan jag skippade margarinet. Det mesta blir väldans mycket godare om man steker i smör. Jag steker faktiskt till och med bacon i smör.


Till middag blev det en av mina favvorätter: kyckling under krämigt täcke. Jag ska dela med mig av receptet:

1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Bryn kycklingfileérna så att de får färg och lägg dem sedan i ugnsfast form
3. Dela svarta oliver, hacka röd paprika och gul lök
4. Släng i bacontärningar i stekpannan och sedan olivblandningen och stek en stund. Tag av pannan och låt svalna litegrann.
5. Blanda ihop med en burk creme fraiche och cirka 4 dl riven ost (gärna stark ost)
6. Bred ut röran över kycklingfileérna och sätt in i ugnen i cirka 20 minuter
7. Om man vill kan man ha på ännu mera oliver efteråt samt färsk basilika.
Sååå jäkla gott!


Sen blev det lite lekpark med Linan...


Getingarna hade tydligen byggt bo inne i det där trädet, mitt på dagisgården...så käckt...NOOT


Lina har lånat Jonnas cykel (fråga mig inte varför...hon har två egna)....


Klättertime....Angelina är faktiskt en jäkel på att klättra....


Sen snörade jag på mig golfdojorna och tog en tur på banan med Charlotte och Caisa...


Banan är verkligen grymt fin nu. En fröjd att spela på....synd bara att det blir så sällan....


Sur för att jag sumpade åttonde hålet...Jag låg ju så bra till...Idag var det betydligt roligare att spela golf än i tisdags...


Kvällsmat: Chorizo med texmex-dressing och ost...plus lite sallad förstås....

Peter hade hyrt "Har ni hört ryktet om Morgans?" så den har vi tittat på nu. Helt ok, romantisk komedi med Hugh Grant och Sarah Jessica Parker...

Tydligen så har jag under tiden missat att Emma Green lyckades skutta över 2.01 och ta silver i friidrotts-EM. Kul för henne för hon har liksom stått helt still i utvecklingen i många år. Hoppas bara att det inte var en engångsföreteelse...

Imorgon har jag ytterligare en ledig dag. Har bytt med Lotta och det känns ju väldigty lyxigt att få två dagars ledigt på raken...

Nattinatt


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill inte ens nämna vad korven ser ut som, en måltid hos hanibal The canibal :-)

2010-08-02 @ 00:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback