Harvande och hackande...

Idag var det till att vara uppe med tuppen trots att jag var ledig. Jag och Morgan skulle ju till Eda och spela företagsgolf och representera Cederholms...
Lina hade snälla Andréa lovat att passa så jag körde dit henne redan halv åtta.
Stötte på ett problem när jag skulle packa bagen. Vad tar man med sig att tugga på som LCHF:are? I vanliga fall när man går tävling så blir det någon smörgås, kanske nötter, lite kexchoklad och annat smått och gott. Jag satsade på rostade mandlar ( i alla fall en del kolhydrater), kokta ägg (!) och bananer (fast bara i nödfall).
Faktiskt så behövde jag bara käka lite mandlar för äter man ägg och bacon till frukost så håller man sig mätt jäkligt länge...

Vi spelade bästboll poängbogey (man räknar bara det bästa resultatet i laget) med shotgunstart och det innebär att alla spelar samtidigt och startar på varsitt hål. Vi fick börja på sjuan. Upptäckte ganska snart att man absolut skulle hålla sig på fairway för i semiruffen var det vansinnigt högt och tjockt gräs i och det är verkligen inte min melodi...Det hade ju regnat otroliga mängder i Eda i fredags så det hade väl inte gått att klippa lltför mycket antar jag...

Jag spelade otroligt dåligt av och till men Morgan började i alla fall bra. Sen gick det lite upp och ned kan man minst sagt säga. Jag "hackade" vääldigt mycket och det var inte många järnslag som satt bra idag...usch...
På slutet så skärpte jag i alla fall till mig lite och klarade få ihop några par och vi lyckades skrapa ihop 34 poäng till sist.
Trevligt hade vi i bollen och inte en droppe regn fick vi! Jag har faktiskt till och med blivit lite solbränd.


Morgan slår ut på 17:e hålet som är väldigt häftigt från herrarnas tee....


...man ska nämligen slå över allt det där vattnet och landa där upp till höger i bild...Det gjorde Morgan...
Överhuvudtaget är Eda GK en väldigt trevlig och rolig bana (ganska fysiskt krävande dock) och det är synd att man inte åker hit oftare och spelar. De första nio är bäst för där finns det inget hål som är det andra likt. Den andra delen är lite mer enformig med mycket upp och ned för backarspelning.


Vann gjorde dessa två herrar från Arvika kommun med 47 POÄNG (!)


Det var ganska mycket Årjängsfolk med och spelade men det var väl inte någon som hade en kanondag. Fredrik Hammar och Carina Eriksson fick i alla fall pris och de hamnade på tionde plats tror jag...

Efter rundan bjöds vi på buffé som jag också kunde äta massa av eftersom det fanns prinskorv, köttbullar, grillad kyckling, rostbiff...ja you name it! Det smakade fantastiskt bra för vid det laget var jag rätt så hungrig.

Kom hem vid femtiden och hämtade Lina. Hon var väldigt trött så efter att hon fick mat så gick hon och lade sig helt på egen hand i sin säng och somnade på två sekunder!
Jag brukar vara helt slut efter golftävlingar men nu känner jag mig helt ok faktiskt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback