Vårtfrysning

Lediga dagar brukar oftast gå väldigt snabbt undan men idag har det känts lite segt faktiskt. Vet inte riktigt varför men det kan ju ha att göra med att man kommer upp i tid nu när Stefan ska till skolan...jag vet inte...



Två olika frukostar. Ni kan väl gissa vilken som är min och vilken som är Angelinas...
Att grädda pannkakor till frukost har blivit en ny liten tradition på tisdagar när jag är ledig. Lina älskar att röra ihop alla grejerna men lämnar mig med det tråkiga stekandet....

På förmiddagen fixade jag med lite det ena och det andra och hann faktiskt att dammsuga undervåningen i alla fall. Inte illa...sen gav jag upp för det har återigen fastnat något i den lååånga dammsugarslangen och jag får inte ut det så den suger typ ingenting...

Sen fick vi ta en sväng till doktorn med Linas öra. Som tur var hade hon inte skadat trumhinnan av topshistorien men hon hade ett ganska stort sår i hörselgången så det blev salva som hon ska ha tre gånger om dagen i en vecka. Dessutom kunde vi glömma att gå till badhuset som jag hade lovat att vi skulle göra idag...Så himla typiskt!


Efter att ha hämtat nycklar till sporthallen på fritidskoret (jag har snart nycklar till Årjängs alla träningslokaler tror jag) så fick det bli en sväng till torget....


...och hälsa på trollet. Några vändor i rutschkanan blev det naturligtvis. Lina påstår att hon inte vågar åka själv (men det gör hon ju men det går väldigt mycket fortare när mamma åker med).


Stefan hade bett mig att köpa vårtborttagningsmedel som man fryser vårtorna med. Antar att det är kolsyreis. Stefan hade nog inte räknat med att det skulle göra så ont som det gjorde. När man satte den där grejen mot vårtan så bara fräste det i huden...


...och efteråt såg det ut såhär...nu får vi se om det funkar också...


Middag OCH kvällsmat idag blev gratängen från igår. Lättvindigt....

Nu på kvällen har jag, Åsa och Roger gått igenom cirkelträningspasset. Kommet att bli bra tror jag. Träningsvärken kommer nog som ett brev på posten imorgon för jag har gjort en hel del utfall idag och det brukar sätta sina spår.
Åkte ned till B-hallen efteråt för att reka lite. Vi ska ju flytta cirkelträningen dit nu så jag ville se vad som fanns att tillgå. Konstaterade nöjt att det fanns hur mycket som helst att jobba med och dessutom har jag ju beställt nya hantlar samt corebollar idag så det kommer att bli kanon! Lite stort är det ju men man behöver ju inte vara på hela ytan. Det är bra att ha utrymme om man vill ha med springövningar, och det vill vi ju...


Igår kom de här på posten och nu är det bara nitton dagar kvar....Detta blir mitt tredje val (hann inte rösta 1998 för jag fyllde arton tre veckor efter valet) och jag har röstat blått varenda gång och tänker inte bryta den trenden nu heller...är helt övertygad om att alliansen är det bästa för Sverige. Jag skulle ALDRIG vilja se Mona Sahlin som statsminister. Hon inger inget som helst förtroende (ofta arrogant) och det var sossarnas största misstag när de ersatte Göran Persson med henne....Verkar ju inte ens som att sossarna själva vill ha henne som statsminister...
Jaja...är ganska så säker på att alliansen får styra den här skutan i minst fyra år till...







Kommentarer
Postat av: Linda

Vad lika vi tänker politiskt Tessan :-) Jag håller med dig!

2010-09-02 @ 10:34:51
URL: http://linda-larsson.blogspot.com
Postat av: Tessan

Jadu Linda...Jag tror att vi har ganska lika åsikter i en hel del frågor...jag tänker ofta på det när jag läser din blogg faktiskt...Kul!

2010-09-02 @ 22:38:05
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback